Mimo je praznik češenj, ki mu je letos pošteno zagodlo nestabilno aprilsko vreme. Gniloba in črvi so se z blagoslovom dežja zajedli v grozde. Nepotešeni sladokusci naj se preobrazijo v glasbokusce in si privoščijo The Cherry Thing, album, ki v ponedeljek izide pri norveški založbi Smalltown Supersound. Z dveh oljnatih češenj se po ovitku cedi masten bordo sok, ki so ga skupaj stisnili pevka Neneh Cherry in avant-jazzovski trio The Thing. Po medmrežju krožeča posnetka predelav elektro-punk uspavanke Dream Baby Dream newyorškega tandema Suicide in skladbe Accordion hiphoperja MF Dooma sta utrla teren temu izzivalnemu projektu, ki še pred objavo žanje precejšnje zanimanje. Plošča že s spiskom skladb zdrami. Ob omenjenih dveh ter Cherryini Cashback in Sudden Movement saksofonista The Thing Matsa Gustafssona nudi še avtorske predelave skladb Golden Heart Dona Cherryja, What Reason Ornetta Colemana, Too Tough To Die pevke Martine Topley-Bird, nekdanje Trickyjeve muze, in še Dirt detroitskih napalm-rockerjev Stooges.

Pred gostovanjem omenjenega kvarteta na letošnjem triinpetdesetem ljubljanskem jazz festivalu je vredno prisluhniti tej plošči. Kdor pozna Neneh Cherry zgolj po uspešnicah Buffalo Stance, Kisses on the Wind, predelavi I've Got You Under My Skin, ki jo je prepeval Frank Sinatra, ali 7 Seconds, ki jo je sredi devetdesetih let odpela s senegalskim pevcem Youssoujem N'Dourjem, bi utegnil(a) doživeti šok. Hud napad na slušne organe - kaj bi drugega pričakovali od neprizanesljivih The Thing, ki s polnimi pljuči odpihnejo kompromise, se dela pametnega kakšen koncertni poznavalec tega švedsko-norveškega tria. Ob silovitem saksofonistu Gustafssonu je tu neomajna ritem sekcija, ki jo sestavljata kontrabasist Ingebrigt Haker Flaten in bobnar Paal Nilssen-Love. Dobri znanci naših avant-jazzovskih koncertnih odrov in krogov so zagotovo veliko pripomogli k temu, da bomo čez dva tedna v Križankah priče svetovni koncertni premieri tega albuma in drugemu nastopu projekta sploh.

Zgodba tega free-jazzovskega projekta se bere kot dober scenarij. Z The Thing je Neneh Cherry spajdašil njen mož, producent Cameron McVey, s katerim tvori glasbeni kolektiv CirKus. Bili so si usojeni. Vez pa je bil sopotnik Ornetta Colemana, Sonyja Rollinsa, Alberta Aylerja, legendarni saksofonist Don Cherry, ustvarjalni boter The Thing. Njegova posvojenka Neneh se je pri štirinajstih letih preselila iz New Yorka v London in naredila prve glasbene korake na punkovski sceni. Skupina Rip Rig + Panic, ki je v zgodnjih osemdesetih letih pionirsko zlila postpunk in (free) jazz, je opozorila na njen talent in potencial. Po razhodu je stopila na solo pot, ki jo je odpeljala v pop vode. S ploščo The Cherry Thing se Neneh Cherry vrača k izvorom svobodne forme, kamor jo je lahko pripeljal samo trio The Thing. Ta je pred dobrim desetletjem stopil na sceno s predelavami kompozicij Dona Cherryja in se po eni izmed njih tudi poimenoval. Opus, ki zajema še vrle predelave glasbenikov, kot so PJ Harvey, James Blood Ulmer, White Stripes, Sonics, Lightning Bolt, Yeah Yeah Yeahs in The Ex, je trio v sodelovanju s Cherry nadgradil z novim izborom. S krepkim avtorskim pečatom, angažirano in subtilno so skladbam dali novo življenje, novo vsebino in svežo kri.