Podpredsednik Sindikata železniškega prometa Slovenije Matjaž Skutnik je na današnji novinarski konferenci pojasnil, da bo z novim voznim obdobjem 2012/13, ki bo v veljavo stopilo decembra, predvidoma ukinjenih 40 mednarodnih povezav med omenjenimi državami. S tem bi bila ukinjena tudi zadnja povezava javnega potniškega prometa med Ljubljano in Reko.

Ukinjanje mednarodnih zvez v javnem železniškem prometu med Slovenijo, Hrvaško in BiH ter ukinjanje vlakovnih povezav z državami EU je po njegovem mnenju trenutna namera in načrt v upravah železnic omenjenih držav v regiji. Uprave železnic jim sicer doslej še niso pojasnile vzrokov za predvideno ukinjanje povezav, neuradno pa naj bi šlo za problem dogovora o dodelitvi stroškov in prihodkov od prodaje vozovnic, je dejal Skutnik.

Sindikalni predstavniki vseh treh držav zato opozarjajo, da je država dolžna državljanom in turistom zagotavljati železniški prevoz, državljani pa imajo pravico do železniškega prevoza tudi v mednarodnem železniškem prometu.

Železniška izolacija BIH

Na področju BiH je predvideno ukinjanje osmih mednarodnih vlakov, z ukinitvami teh povezav pa se po mnenju Skutnika praktično uvaja železniška izolacija BIH. "Hrvaška je na pragu vstopa v EU, a ukinja komunikacijo z BiH," je opozoril Skutnik. Hrvaška je gospodarsko sicer usmerjena v turizem in v veliki meri tudi odvisna od turizma, je dejal Skutnik, vendar pa Hrvaška sedaj po njegovem mnenju turistom onemogoča potovanje na Hrvaško.

Na področju Slovenije je predvideno ukinjanje 14 mednarodnih vlakov. Slovenija sicer že od 15. decembra lani nima železniških povezav z Italijo, s predvidenimi ukinitvami pa se izgubljajo tudi vse mednarodne povezave s Hrvaško v smeri Reke preko prehoda Ilirska Bistrica. Z ukinjanjem omenjenih železniških povezav se tudi v celoti zanemarja zaveze o razbremenitvi okolja, varnejšega in ekološko sprejemljivega transporta potnikov, je dodal Skutnik.

Predstaviti bi morali vzroke za ukinjanje

Ustvarjalci voznih redov bi morali po mnenju Skutnika javnosti predstaviti vzroke za ukinjanje omenjenih mednarodnih vlakov. Finančne posledice ukinjanja mednarodnih povezav sicer še niso jasne, saj sindikatom tako država kot vodstvo Slovenskih železnic še nista predstavili načrtov za predvideno ukinjanje teh povezav, zanje pa so izvedeli od hrvaških kolegov. "Je pa jasno, če ni vlaka tudi ni strojevodje, sprevodnika in ostalega osebja," je zaključil.

Na Slovenskih železnicah pa v odzivu na opozorila sindikalnih predstavnikov zagotavljajo, da gre zgolj za predlog hrvaškega železniškega prevoznika Hrvatske željeznice, ne pa za odločitev Slovenskih železnic. "Kot omenjeno, gre za predlog in ne za dokončno sprejeto odločitev," so zapisali.

Stališče Slovenskih železnic je, da naj tudi v novem voznem redu, ki začne veljati decembra, vse mednarodne povezave proti Hrvaški ostanejo. Slovenske železnice so to stališče že posredovale Hrvatskim željeznicam, glede glede napovedanih ukinitev povezav pa sta že potekala delovna sestanka v Zagrebu in Portorožu.

"Slovenske železnice si bodo tudi vnaprej prizadevale obdržati vse pomembne mednarodne povezave, kar pa ni mogoče brez dogovora vseh strani," so zapisali. Ob tem so dodali, da naj bo odgovor na njihova stališča prejeli do sredine julija.