Ljubljana Dvojna sočasna razstava francoskega fotografa slovenskega rodu Klavdija Slubana (1963) ponuja pregled opusa, nastalega na potovanjih s transsibirsko železnico in ob rečnih ter morskih obalah Vzhoda. Vodstva po obeh razstavah se je mogoče udeležiti na dan odprtja razstave, ko bo avtor ob 17.30 goste najprej popeljal skozi Galerijo Vžigalica, nato pa še skozi Galerijo Fotografija.

"Potovanje fotografa vodi na Vzhod, ki je dojet kot minuli čas, uspe mu odpreti razpoko v zidu časa in ga popeljati v prihodnost. Vzhod obišče kot romar, ki se posvetuje z orakljem. Tu dobi vizije, ovite v dim in meglo: Vzhod je premagana prihodnost, čas , ki bo za človeštvo šele nastopil, raztegnjen in prilegajoč se, kot da bi gledali rep, ki še vedno maha, čeprav slabotno." Tako razmišlja Erri de Lucca v spremnem besedilu k fotografski monografiji Klavdij Sluban: East to East, ki jo bo avtor na odprtju razstave tudi podpisoval. Fotografije na razstavah so izdelane v dveh tehnikah, ena od njih je redko videna in ponuja vrhunske vizualne užitke, uporabljena pa je na razstavi Vzhodno od vzhoda. Gre za piezografski inkjet tisk z ogljenimi pigmenti, ki v podajanju črnine omogoča sedem odtenkov črne, kar je trenutno najvišji kakovostni standard digitalnega tiska črno-bele fotografije.

Klavdij Sluban je svoje otroštvo preživel v Livoldu v Sloveniji, šolal pa se je v Parizu, kjer je leta 1986 diplomiral iz anglo-ameriške književnosti. Med številnimi destinacijami, ki jih je po diplomi obiskal na svojih fotografskih odpravah, so Balkan, Črno morje, Baltsko morje, Karibi, Jeruzalem, Srednja Amerika, Rusija, Azija, Kitajska, Japonska, Indonezija, Bali, Sulawesi in Kerguelenovi otoki. pim