To možnost naj bi po naših informacijah v zadnjih dneh preigravalo več članov novoimenovanega nadzornega sveta Darsa, ki ga obvladujejo stranke koalicije, vodi pa Dušan Hočevar (SDS). Podlago za krivdno razrešitev aktualne uprave naj bi poiskali v dveh njenih najodmevnejših "grehih": domnevno predragem odkupu zemljišč na trasi dolenjske avtoceste (tako imenovani primer Kovačič) in neustreznem ravnanju s podizvajalci pri gradnji predora Markovec.

V upravo Darsa se vrača tudi Nova Slovenija

Več virov nam je včeraj potrdilo, da je "timing" razrešitve Mateje Duhovnik, ki bi ji v primeru sporazumnega (nekrivdnega) dogovora o odhodu pripadlo šest plač odpravnine (skupaj okoli 60.000 evrov bruto), odvisen zgolj od tega, kako hitro se bodo stranke vladajoče koalicije dogovorile o njenem nasledniku. Po nekaterih informacijah naj bi imela nova uprava Darsa (brez delavskega direktorja) ponovno tri člane, pri čemer naj bi eden od teh položajev po dogovoru pripadel Novi Sloveniji, ki jo je v času prve vlade Janeza Janše v upravi Darsa "zastopal" aktualni obrambni minister Aleš Hojs. Omenjena stranka je pred časom ostala kratkih rok pri političnem kupčkanju glede novih nadzornikov (dva prihajata iz SDS, po eden pa iz SLS in DeSUS).

Nadzorni svet Darsa naj bi se predvidoma sestal naslednji teden, že na svoji prvi seji pa je od uprave zahteval temeljite odgovore na sedem sklopov vprašanj. Čeprav je uprava Darsa že konec minulega tedna nadzornikom predložila več poročil, ta po neuradnih informacijah predvsem v zadevah Kovačič in Markovec niso zadovoljila nadzornikov. Ti naj bi zato od nje zahtevali nekatera dodatna pojasnila.

Se bodo Duhovnikovi "vrnili" podizvajalci iz Markovca?

Kot smo neuradno izvedeli, naj bi uprava Darsa odkup zemljišča od dolenjskega avtoprevoznika Mirka Kovačiča, ki je državno družbo za avtoceste skupaj s plačilom odškodnine stal 2,4 milijona evrov, še dodatnih 209.000 evrov pa bi lahko Dars zaradi nakazila Kovačiču kot fizični osebi stala dohodnina, nadzornikom utemeljevala s podobnimi razlogi kot pred tem računskemu sodišču. Da je Dars več let skušal neuspešno sporazumno pridobiti manjkajoča zemljišča na trasi dolenjske avtoceste, da je dve leti trajajoči razlastitveni postopek padel v vodo zaradi procesne napake upravne enote, da je Dars, kot je to zahtevalo računsko sodišče, zoper Kovačiča že vložil tožbo... Spomnimo, računsko sodišče je prav zaradi naknadno sprejetih ukrepov po objavi revizijskega poročila v zadevi Kovačič (natančneje naročilu novih cenitev vrednosti zemljišč, ne da bi Kovačič sploh zahteval izplačilo kakršne koli škode) od nadzornega sveta Darsa, ki ga je takrat vodil Milan Medved, že lani spomladi zahtevalo razrešitev uprave.

Podobno naj bi bilo s pojasnili o dogajanjih v predoru Markovec. Kot je znano, uprava Darsa od Cestnega podjetja Maribor (CPM), ki je začelo graditi predor, nikoli ni pridobila garancije za dobro izvedbo del, ki bi krila tudi poplačilo podizvajalcev, čeprav bi jo moral mariborski gradbinec predložiti v skladu s pogodbo o gradnji. 6,45 milijona evrov "težka" garancija, ki jo je danes propadli CPM decembra 2009 pridobil pri NLB in nato dan kasneje poslal Darsu, tako nikjer ne omenja izpolnitve obvez do podizvajalcev. To je ob dejstvu, da uprava Darsa v stečaju CPM ni prijavila terjatev iz tega naslova, tako rekoč za vedno onemogočilo poplačilo podizvajalcev, ki so proti Darsovi upravi že lani jeseni zaradi tega vložili kazenske ovadbe.

primoz.cirman@dnevnik.si