No, razlogov je v tej branži vendarle veliko, precej več kot kje drugje, kljub temu pa se v zadnjem času vse več oblikovalcev s kakšno oblikovno podrobnostjo vsaj tu in tam "pokloni" slavni preteklosti določenega modela in ga tako na neki način obudi. Precej redkeje pa se zgodi, da je v retro slogu oblikovan kar celoten avtomobil. A zgodi se vendarle, primerek, ki precej bode v oči, pa je nedvomno volkswagen beetle, priljubljeni hrošč, ki v originalu spada med največja avtomobilska imena vseh časov.

Čez obliko tako ne moremo izreči zle besede. Novi beetle je pač avto, ki je všeč večini, le malokomu ni, vmesne poti ni. Dejstvo pa je, da se za njim obračajo vsi. Na račun oblike in "duše", ki jo ta avtomobil ima, bi mu bili tako pripravljeni pogledati skozi prste na kakšnem drugem področju. A kar je najbolje - tega ni treba storiti. Če začnemo pri najpomembnejšem: hrošč se vozi odlično! Že z najšibkejšim motorjem v ponudbi, 1,2-litrskim turbobencinskim s 105 konji (77 kilovati), se po cestah ne giblje nič kaj "hroščevsko"; če bi želeli tovrstno primerjavo, bi jo morali iskati v povsem drugem živalskem deblu. Ta hrošč pa je z omenjenim motorjem, ki mu dobro asistira 6-stopenjski ročni menjalnik, dovolj poskočen in odziven, poleg tega pa ušesom prav prijetno prede, in če ne bi prebrali, da njegov pospešek do hitrosti 100 kilometrov na uro znaša 10,9 sekunde, bi bili prepričani, da jo doseže prej. In ker smo z njim resnično uživali, smo imeli posledično težjo nogo, zato mu nismo zamerili niti dokaj visoke porabe osmih litrov bencina na 100 kilometrov, saj smo vedeli, da jo je mogoče z malce racionalnosti spraviti nižje. Že z malo vožnje na avtocesti, na kateri beetle z omenjenimmotorjem doseže končnih 180 km/h, nam je to tudi brez težav uspelo.

Za prijetno in udobno vožnjo pa seveda ni dovolj zgolj dober motor. Za drugo komponento poskrbi prijetna in prostorna notranjost in tudi tu se beetle izkaže. Vse skupaj je, kakopak, oblikovano v retro slogu, jasno, z modernimi prijemi in dodatki, kjer je to potrebno. Rezultat je prava kombinacija obojega, ta 4,28 metra dolg avtomobil pa je tudi več kot dovolj prostoren, a le dokler se v njem peljeta dva. Zadaj se bosta tretji ali četrti potnik, tudi zaradi značilne oblike, precej stiskala, dovolj pa je prostora za otroke in tudi nižje rasle. Prtljažnik v osnovi pogoltne solidnih 310 litrov, ob podiranju zadnjih sedežev pa 905.

Pa cena? Hja, beetle je danes nekaj drugega kot včasih - ravno zaradi retro oblike je nekaj posebnega, nekakšen statusni simbol. In kot tak že v osnovi (oprema v okvirju) stane 17.861 evrov.