Berlinski diptih

Toda prva predstava na sporedu nove sezone ne bo komedija, temveč drama. To bo Frankestein, ki ga je po motivih romana Mary Shelley spisala Žanina Mirčevska, zrežiral pa ga bo Eduard Miler. Mirčevska je ostala zvesta motivom izvirne pripovedi, a se je odrekla romantičnemu scenariju in zgodbo preselila v bližnjo realnost. V uprizoritvi, ki ima za zdaj edina že potrjeno igralsko zasedbo, bo znanstvenika Frankensteina odigral Jure Henigman, nesrečni stvor pa bo Matej Puc.

Ivica Buljan bo v prihodnji sezoni režiral dve predstavi, ki ju bo mogoče brati kot diptih. Prva je Komedija z ženskami, edina komedija znanega nemškega postdramskega pisca Heinerja Müllerja, druga pa Črna žival žalost, "buržoarska tragedija" najbolj znane mlade nemške dramatičarke Anje Hilling. Obe drami se dogajata na istem mestu, v berlinskem gozdu; prva je postavljena v petdeseta leta v Vzhodni Nemčiji, kjer se odvija spor okrog telesne svobode tovarišic, ki se gole kopajo v jezeru, druga pa v današnji čas, med sproščene izletnike, ki jih ponoči preseneti nekaj strašnega in nepričakovanega.

Mladi beograjski režiser Miloš Lolić je s Bartleby, pisar triumfiral na lanskem Borštnikovem srečanju - predstava, ki jo je režiral v Mini teatru, je dobila veliko nagrado festivala in več drugih nagrad. Dovolj za povabilo k ustvarjanju v Mestnem gledališču ljubljanskem, za katerega bo zrežiral Ionescovo "naturalistično komedijo" Jacques ali podrejenost. Zgodba o mladem človeku, ki ga družina vehementno sili k poroki, govori tudi o današnji generaciji mladih, ki ima težave z osamosvajanjem zaradi različnih socialno-ekonomskih dejavnikov, a tudi zaradi izredno močne generacije svojih staršev, je napovedala dramaturginja Eva Mahkovic.

Še en poklon Hladniku

Sebastijan Horvat bo režiral komedijo Triumf ljubezni po besedilu francoskega dramatika iz 18. stoletja Pierra de Marivauxa. V glavni vlogi nastopa ženski Don Juan, junakinja, ki občutke ljubezni manipulira kot sredstvo za doseganje osebnih ciljev. Režijo muzikala, žanra, ki že nekaj let domuje v tem gledališču, bo tokrat prevzel Diego de Brea. Uprizoril bo Ženske na robu živčnega zloma, po libretu Jeffreyja Lana in Davida Yazbeka, ki so ga spisali po filmski uprizoritvi Pedra Almodovarja.

Po nedavni premieri predstave Ples v dežju bodo poklon Boštjanu Hladniku nadaljevali tudi v prihodnji sezoni s predstavo Ubij me nežno po motivih istoimenskega Hladnikovega filma iz leta 1979. Dramsko besedilo bo po motivih filmskega scenarija Frančka Rudolfa pripravila Simona Semenič, režija pa je zaupana mladi, še ne diplomirani režiserki Zali Sajko. Obe ustvarjalki bo zanimala forma šunda, tematika seksa in smrti, ki se iz polja tragičnega pretaka v polje plehke zabave, ter vprašanje družbeno dovoljene krutosti, je koncept predstave pojasnila Sajkova. Predstava je tudi poklon Duši Počkaj, ki je v filmu odigrala vlogo "tete", na odru pa jo bo zamenjal Uroš Smolej v vlogi "strica". Na Mali sceni bodo uprizorili še eno izmed najbolj znanih Shakespearovih tragedij, Ukročeno trmoglavko v režiji beograjske režiserke Anje Sušan, ki bo vse vloge zaupala moškim. S tem se bodo izognili tako sentimentalističnemu pristopu kot feministični kritiki, ki sta zaznamovala to patriarhalno komedijo. Tovrstna zasedba vlog ima podlago še v tem, da so tako nastopali v elizabetinskih časih, je pojasnila dramaturginja Petra Pogorevc.

Programska stalnica Mestnega gledališča ljubljanskega so tudi koprodukcije, a jih letos še niso napovedali, in to zaradi negotovosti, v kateri so njihovi neinstitucionalni partnerji. Kljub temu načrtujejo in upajo na dve do tri koprodukcije, s katerimi bodo podprli kolege, ki ustvarjajo v veliko bolj negotovih pogojih, je zagotovila Hieng-Samoborjeva. V knjižnem programu MGL bodo v prihodnji sezoni izdali Igralčevo strast Josepha R. Roacha in knjigo Maje Šorli z naslovom Slovenska postdramska pomlad: Izbrane teme, uprizoritve in ženske. Igralskem ansamblu se bosta pridružili Tina Potočnik in Barbara Ribnikar.