Rok za zgraditev obvoznice je avgust prihodnje leto in zagotovo je že zdavnaj izgubljen, zdaj se bosta država in občina morali zelo potruditi, da ne bi izgubili že obljubljenega evropskega denarja. Celotna naložba je namreč vredna 43 milijonov evrov, samo gradbena dela so ocenjena na 24 milijonov evrov, od tega bo 85 odstotkov prispevala Evropska unija. Da bi ta denar res dobili, mora biti obvoznica končana do konca leta 2015.

Gradnja se je sicer že večkrat ustavila. Najprej je propadel prvi izbrani izvajalec SCT, nato je država izbrala Primorje, ki pa je lani gradnjo za nekaj mesecev zaradi težav s financiranjem in gradbenimi stroji ustavil. Letos so gradnjo spet začeli, a jo najprej ustavili zaradi stavke, zdaj pa verjetno dokončno še zaradi stečaja. Zgrajeni predor bo dolg 647 metrov, zdaj je "luknja" dolga 521 metrov.

Dela so ustavljena, te dni izpred predora odvažajo vrednejše stroje in material, h gradbišču ne spuščajo nikogar. Družba RS za ceste je začela postopek razveljavitve pogodbe s Primorjem. "Predvideni rok končanja del, to je konec avgusta 2013, ni več dosegljiv. Kakšen bo novi rok za dokončanje del, je odvisno od razpleta ponovnega javnega razpisa. Upoštevajoč ocenjeno vrednost gradnje druge in tretje faze obvoznice na okoli 30 milijonov evrov in že zgrajena dela bodo manjkajoča dela verjetno ocenjena na okoli 20 milijonov evrov," so sporočili z Direkcije za ceste. Dejstvo je, da bo v Sloveniji zdaj težko najti gradbeno podjetje, ki je sploh sposobno graditi tako zahtevni cestni odsek, kot je predor pod Stenom. Razpis bo seveda mednaroden. Vprašanje pa je, za koliko se bo gradnja zaradi stalnih menjav izvajalcev podražila. "Na odseku od Ljubljanske ceste do predora zaradi stečaja podjetja SCT ni pričakovati podražitev, saj je dela, vsaj kar zadeva stečaj, nemoteno nadaljevala Gorenjska gradbena družba. Kakšne bodo finančne posledice težav s Primorjem, je v tem trenutku težko natančno napovedati," so nemočni tudi na Direkciji za ceste.

In kako je z odsekom na Suhi, kjer dela stojijo zaradi na sodišču razveljavljenega gradbenega dovoljenja, in kdaj bo celotna obvoznica sploh zgrajena? Na direkciji točnega odgovora ni mogoče dobiti. "Pripravljamo potrebna pojasnila in dopolnitve za obnovitev postopka pridobitve gradbenega dovoljenja. Želimo si, da projekt gradnje obvoznice, ki traja že desetletja, čim prej doživi svoj epilog, žal pa kot naročnik del ne moremo vplivati ne na razmere v gradbeništvu ne na odločitve sodišč," so pojasnili na Direkciji za ceste.

Župan Škofje Loke Miha Ješe kljub vsemu, kot pravi, ostaja optimist: "Dejstvo je, da moramo čim prej najti novega izvajalca, dela na obvoznici pa kar se da pospešiti."