Večji del Evrope pestijo težave, za Poljsko pa se zdi, da bo v slabih razmerah spet žela uspeh za uspehom - obeta se nam višja gospodarska rast kot v skoraj vseh drugih državah članicah EU in še naprej ostajamo zanimivi za vlagatelje. Seveda ni mogoče zanikati določenega vpliva krize v evrskem območju na državo - finančno ministrstvo je moralo napovedano gospodarsko rast za leto 2012 znižati s prvotnih 4 na 2,5 odstotka - vendar imamo v rokah trdnejšo obrambo kot večina naših sosed.

Prvo sredstvo v naši obrambi je veliko gospodarstvo, drugo poljsko podjetništvo. Prva leta po preoblikovanju države so naši podjetniki pokazali žilico za posel - pogosto so začeli s preprosto stojnico na bazarju, ki je zrasla v veliko podjetje. Na prelomu stoletij so se družbe znašla v zelo hudih težavah, za kar je bila deloma vzrok ruska kriza, ki jih je prisilila v prestrukturiranje in prilagajanje - stroški dela na enoto so se na Poljskem celo bolj izboljšali kot v Nemčiji - zato danes naše gospodarstvo spada med najučinkovitejše v Evropi. Po raziskavi OECD Employment Outlook iz leta 2010 Poljska spada med najbolj delovne narode v skupini - je četrta za Južno Korejo, Rusijo in Madžarsko. Tako domača kot tuja podjetja so izkoristila izobraženo, konkurenčno in pametno delovno silo. Tudi poljske vlade dosledno sledijo poti reform. Ker državi preti drugi val krize, je vlada napovedala mnogo ukrepov za obvladovanje javnega dolga in za zmanjšanje proračunskega primanjkljaja pod 3 odstotke. S temi koraki bo pomirila vlagatelje ter obdržala stroške zadolževanja pod nevarno ravnjo. Poljska se je z uspešnim fiskalnim konservativizmom in dinamičnimi podjetniki trdno zasidrala na radarju tujih vlagateljev. Konferenca ZN za trgovino in razvoj (UNCTAD) jo uvršča na 6. mesto med najboljšimi državami za neposredne tuje naložbe na svetu, svetovalno podjetje Ernst & Young pa ugotavlja, da spada med najbolj privlačne naložbene destinacije v Evropi. Zgodba o Poljski kot pametni, hitro rastoči, politično stabilni in kulturno živahni državi se očitno širi v svet.

Danes vam predstavljamo poljske izvozne posebnosti - izdelke in storitve poljskih podjetnikov, ki so priznani in cenjeni po vsem svetu. Prvič dokumentiramo izjemne dosežke naših izvoznikov, njihove inovativne proizvodne metode in odlično kakovost poljskega blaga in storitev.

Želimo, da se z našimi izdelki in storitvami seznanijo tudi v tujini, zato je nastal album "Polska Power - Brand of the Polish Economy". Poljske izdelke in storitve cenijo najrazličnejši potrošniki po vsem svetu, vendar le malokdo od njih ve za njihov izvor, mnoge panoge pa se lahko razvijejo v vodilne blagovne znamke našega izvoza, ki ustvarjajo močne in pozitivne asociacije s Poljsko. Predstavljamo 15 panog, ki so po našem mnenju najpomembnejše poljske izvozne posebnosti, med drugim tudi: pohištveno industrijo, industrijo nakita z jantarjem, storitve IT in IKT, proizvodnjo jaht in rekreacijskih plovil, biotehnološko industrijo, proizvodnjo oken, gradbeno industrijo, varovanje in ohranjanje zgodovinskih spomenikov, kozmetiko, rudarske stroje in opremo, oblačila, modne dodatke in usnjene izdelke, medicinski turizem, obrambno industrijo in poljske kulinarične posebnosti. Za vsako izmed njih je poljsko ministrstvo za gospodarstvo pripravilo ločen promocijski program. Iskreno upam, da bo ta predstavitev, posvečena največjim dosežkom poljskega izvoza, prispevala k razvijanju sodelovanja, iskanju novih priložnosti in osvajanju novih tržišč. Uspeh poljskih izvoznikov in vse večja priljubljenost naših izdelkov v tujini sta pomembna za vse Poljake.

Waldemar Pawlak, podpredsednik poljske vlade in minister za gospodarstvo