Promet bo nato sicer sproščen, ob koncu meseca pa bo ponovno vzpostavljena popolna zapora za tri dni, ker novega odseka ceste drugače ni mogoče asfaltirati. Po prvotnih napovedih bi morala biti cesta že dokončana in odprta.

Cesto so v celoti zaprli že lanskega novembra, od oktobra je bila zaprta občasno za nekaj minut, sicer pa je potekal enosmerni promet. Za zimsko sezono so cesto odprli in jo spet zaprli 21. marca po pokalu Vitranc in finalu skakalne sezone v Planici. Naj dodamo, da gre zgolj za 130 metrov ceste, dela pa so vredna pol milijona evrov. Gostince, hotelirje, organizatorje dnevnih izletov in druge turistične delavce pa je razjezilo, ker so prvotni rok dokončanja del podaljšali. Glavni sezoni sta v Kranjski Gori zimska in poletna, prav v času zapore ceste čez Korensko sedlo pa ves turizem v Kranjski Gori živi od dnevnih gostov. Velika večina jih prihaja iz sosednje Avstrije, a je obvoz za njih prek Italije zdaj seveda občutno predolg in predrag, zato Avstrijcev k nam enostavno ni. Izpadi dohodka, ugotavljajo gostinci, so velikanski. Kot je ocenil znani kranjskogorski hotelir Slavko Miklič, je bilo koroških gostov vsaj za polovico manj kot lani, kar pomeni tretjinski izpad prihodkov ali konkretno od 40.000 do 50.000 evrov.

"Kranjskogorsko gospodarstvo bije plat zvona, saj jim dolgotrajna zapora ceste čez Korensko sedlo in napoved podaljšanja popolne zapore v junij jemljeta še tistega nekaj upanja, da bodo sposobni prebroditi krizno leto, in povzroča neposredno poslovno škodo," je v imenu združenja malih hotelirjev in gostincev poudarila Neda Kovačič. Tudi na občini se zavedajo posledic zapore ceste. V ponedeljek ob 15. uri bo v hotelu Larix okrogla miza prav na to temo. "Enaindvajsetega maja smo na direkcijo za ceste poslali prošnjo, da bi vzpostavili vsaj enosmerni promet, a odgovora nismo dobili. Namesto tega je prišla informacija, da bo zapora še podaljšana. Od turizma je v naši občini odvisnih 74 odstotkov vseh zaposlenih. Gre za izredno občutljivo dejavnost, ki zelo hitro zazna vse spremembe, posledice pa čuti še dolgo časa. Naša prednost je tradicionalna navezanost na sosednji Italijo in Avstrijo. Tudi zaradi enostavne dostopnosti. Zavedamo se, da so dobre ceste pri tem ključne, zato smo z razumevanjem sprejeli odločitev, da se zaradi obnove cesta čez Korensko sedlo zapre. Ne moremo pa sprejeti dejstva, da se čas zapore podaljšuje, saj je naše gospodarstvo življenjsko odvisno od obiska gostov iz Avstrije," je poudaril župan Jure Žerjav, ki se zaveda, da je izpad dohodka v igralništvu, hotelirstvu, gostinstvu in preostalih storitvenih dejavnostih z vsakim dnem zapore večji, to pa pomeni tudi manj denarja v občinskem proračunu.

Na Direkciji RS za ceste so pojasnili, da so spomladanska dela začeli kasneje prav na željo lokalne skupnosti, izvajalec del (Gorenjska gradbena družba) pa je naletel na drugačne geološke razmere od predvidenih, na roko jim ni šlo niti vreme. Temelje je bilo treba zgraditi bistveno globlje. "Izvajalec je predvidel, da bo delo opravljal na treh lokacijah istočasno. Vendar se je na kraju samem kasneje izkazalo, da zaradi velike zožitve ceste zaradi globokih izkopov ter zaradi velike razmočenosti terena to ni mogoče," je pojasnila vodja projekta Karmen Cian.