"Situacija je nevzdržna. Že ves teden popravljajo sto metrov vozišča, zgleda pa, kot da gradijo nov nadvoz. Vozila se premikajo s hitrostjo 20 kilometrov na uro, pri čemer vozniki gledajo skozi okno, kot da so na dopustu. Nobenega pa ni, ki bi pospeševal promet. Neverjetno, kaj se dogaja v tej državi," se je ob omembi zapore pri Lomu razhudil direktor družbe Slo-car iz Ajdovščine in predsednik sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri Gospodarski zbornici Slovenije Milan Slokar.

Po njegovem mnenju bi moral Dars odsek pri Lomu - glede na obseg vzdrževalnih del - popraviti v eni sami noči. "Ampak oni ponoči sploh ne delajo! Dvakrat sem v času zapore tudi osebno obstal v gneči. Tam dela vsega skupaj šest ljudi, od tega pa štirje slonijo na ograji. Zgodovina se ponavlja, kot da se v gradbeništvu ni nič zgodilo. Nič čudnega, da je šlo vse v stečaj," je še zarobantil Slokar in dodal, da je posebej zaskrbljen zaradi zahtevnejših obnov, ki šele prihajajo na vrsto.

Začela se je obnova severne ljubljanske obvoznice

V letošnjem letu naj bi Dars namreč obnovil nekaj več kot 42 kilometrov avtocest in hitrih cest, za kar bodo predvidoma porabili več kot 27 milijonov evrov. Trenutno obnovitvena dela potekajo na odsekih Lipce-Lesce, Šentilj-Pesnica (dela bodo zaključena predvidoma danes) in Dramlje-Celje. Začel pa se je tudi najzahtevnejši letošnji Darsov projekt - obnova severne ljubljanske obvoznice, kjer so pred dnevi na odseku od Celovške ceste proti Kosezam že postavili zaporo. V dolžini kilometra in pol sta zaprta prehitevalna pasova v obeh smereh, promet pa poteka po voznem in odstavnem pasu.

Na Darsu pravijo, da bodo izvajalci dela opravljali vse dni v tednu, in sicer ves svetli del dneva, po potrebi pa tudi ponoči. Obnovitvena dela bodo potekala v štirih fazah, predvidoma vse do konca avgusta. "Kljub temu da so prometne obremenitve na ljubljanski obvoznici prav v poletnih mesecih najnižje in da bo v času obnove za tovorna vozila veljala prepoved prometa, lahko zlasti ob prometnih konicah pričakujemo tudi zastoje," je opozoril Marjan Koler in dodal, da bodo javnost o prometnem režimu pred začetkom vsake faze del sproti obvestili.

Pri Logatcu so lovili garancijski rok

Glede zapore med Uncem in Logatcem, ki je pretekle dni voznikom povzročila toliko vroče krvi, na Darsu pojasnjujejo, da je šlo za nujna sanacijska dela, ki ne sodijo v okvir napovedanih obnovitvenih del. "V tem primeru smo lovili garancijski rok, ki se je iztekal, sicer pa vzdrževalna dela velikokrat niso vnaprej določena in se izvajajo glede na dejanske potrebe," je pojasnil Marjan Koler z Darsa in dodal, da je na primorski avtocesti - zaradi obremenjenosti - sila težko najti termin, ki bi bil ustrezen.

Pojasnil je še, da za razliko od obnovitvenih del, ki jih za Dars opravljajo izvajalci, redna vzdrževalna dela opravljajo večinoma sami. "Vzdrževalci avtocest so praktično ves dan na cesti, kjer opravljajo najrazličnejša vzdrževalna dela, število ekip in vozil pa je omejeno, zato vseh del večkrat ni mogoče opraviti v predvidenih rokih," je poudaril Koler in dodal, da od danes naprej zapore med Uncem in Logatcem ne bo več.