Formula 1 v svetu jadranja (posadka se spominja, da so pod vetrom drveli celo s hitrostjo 30 vozlov - čez 55 kilometrov na uro!) je lansko sezono sklenila s samimi (prepričljivimi) zmagami. Enako bo, napovedujejo, tudi letos, ko bodo - zadnjo sezono - tekmovali predvsem na sredozemskih regatah. Sredozemlje je tako hitri jadrnici in izvrstni posadki enostavno postalo premajhno. Prihodnje leto se bodo pomerili na tekmovanjih v Nemčiji, na Švedskem in v Veliki Britaniji. Zraven škilijo proti najbolj zahtevnim in prestižnim tekmovanjem, kot sta regata okoli sveta Volvo Ocean Race in Pokal Amerike. Čeprav slednji, zavoljo vse bolj prevladujočega napihovanja superbogatašev, ni ravno v duhu Esimitove ideje.

Ta je namreč v prvi vrsti sodelovanje in povezovanje na stari celini. Tako 18-člansko (ali nekaj več na zahtevnejših regatah) posadko sestavljajo jadralci iz sedmih držav. Zamisel je slovenska, podprla jo je Evropska unija z "botrom", predsednikom evropske komisije Josejem Manuelom Barroso, glavni sponzor je ruski Gazprom, Esimit nosi evropsko zastavo, registrirana je na Cipru, je članica Jaht kluba Monako, pluje pa za Jadralno zvezo Slovenije.

Lanska sezona je bila izvrstna, 30-metrski (100 čevljev) regatnik evropsko modrega trupa in glavnega jadra z značilnimi rumenimi zvezdicami EU je zmagal na vseh regatah. Podobno bo tudi letos, ob zmagah pa bodo izpopolnjevali posadko za prihodnje leto, ko se bo Esimit Evropa 2 podal na zahtevnejša severnomorska tekmovanja.

"Seveda razmišljamo o naslednjem koraku, sodelovanju na največjih jadralskih tekmovanjih na svetu," je povedal Igor Simčič. "A vam kljub vse številnejšim tovrstnim vprašanjem še ne morem natančneje odgovoriti. Končna odločitev bo najverjetneje padla po koncu prihodnje sezone."

Evropsko povezovanje v sklopu projekta Esimit Europa pa se ne bo nadaljevalo zgolj na (vetrovnem) morju, ampak tudi v okviru diplomacije. Takšna bo med drugim njihova pomembna protokolarna vloga pri ciprskem predsedovanju EU v drugi polovici leta in udeležba na srečanju največjih evropskih podjetij (European Business Congress) kot simbol krepitve evropske identitete in povezovanja med narodi, podjetji in inštitucijami. Ne gre pozabiti razvojnih spodbud in sodelovanja na znanstvenoizobraževalnem področju, omenimo sodelovanje s portoroško fakulteto za pomorstvo in promet.

Sloviti nemški skiper Jochen Schümann je poudaril izvrstno jadralsko moštvo, ki so ga uspešno izpopolnili z nekaj novimi močmi. Zraven so tehnološko izpopolnili jadrnico, predvsem pri hidravliki in elektroniki. "Testna jadranja v Valencii so pokazal, da smo pripravljeni na ponovnih pet zmag na vseh letošnjih regatah, vključno z meni tako ljubo Barkolano, kjer me navdušuje neverjetno veliko število sodelujočih jadrnic in množica gledalcev," je pojasnil Schümann.

Pomembnega člana posadke Vasilija Žbogarja na teh regatah z Esimitom ne bo. "Simčič in Schümann se strinjata, da so letos moja glavna naloga priprave in dober nastop na olimpijskih igrah v Londonu. A takoj avgusta, ko bodo igre mimo, se vračam na regatnik, tako izurjena ekipa in izvrstna jadrnica sta prevelik izziv, da se ne bi čim prej vrnil," je povedal Žbogar.