Do kraje več kot 50 tekmovalnih koles osmim ekipam je namreč prišlo nedavno na dirki po Furlaniji - Julijski krajini v Trbižu. Kot smo že pisali, je brez dragocenih koles ostala tudi reprezentanca mlajših članov, ki jo je aprila na dirki v Toskani vodil Martin Hvastija. Številni drugi primeri v zadnjih letih so resno opozorilo. Tudi zato, ker je treba povrniti škodo. Reprezentanca je v Toskani ostala brez osmih koles, ki pa niso bila last ne reprezentance ne klubov, ampak opremljevalcev, ki so opremo dali le v uporabo. "Smo v nekakšnem začaranem krogu teh razmerij. Problem je večplasten. Rešuje se na ravni kolesarske zveze, ne kluba. Dobra plat težav ob kraji je bila vsaj ta, da je naš tekmovalec Tim Mikelj že dan po kraji od opremljevalca A2U takoj dobil novo kolo in trening ni trpel," nam je povedal

Matej Stare

, trener Save. Enako tudi Andrej Hauptman, menedžer Radenske. Le s to razliko, da so v kolesarskem klubu Radenska imeli to smolo, da imajo veliko mladih reprezentantov. Le opremljevalec koles (beri: dobrotnik) je isti.

Prav zato je na Kolesarski zvezi Slovenije zdaj to ena najbolj vročih tem. "Zavedamo se, da klub, ki daje kolesarja in kolo, ni nič kriv. Škoda je s krajo nastala, ko so bili na reprezentančni dirki, zato smo se in se še bomo odzvali po več plateh," je dejal Aleš Kalan, predsednik odbora za cestno kolesarstvo. "Zavedamo se, da to ni več šala. Kolesa so vredna po 5000 evrov in več, tudi 8000. Skupaj je to blizu 50.000 evrov. Kot prvo se bomo ostro odzvali pri Italijanski kolesarski zvezi, da se morajo lotiti te problematike. Kot zveza se morajo pač ukvarjati s to ravnjo odgovornosti, če so posredno organizator dirke. Če to ne bo zaleglo, se bomo obrnili na mednarodno zvezo UCI. To so resne stvari. Drugo je problematika varovanja, zavarovanja, odškodnin. Imamo tudi mnenje odvetniške pisarne in se bomo odzvali tudi po tej plati, a to je lahko dolgotrajen postopek," je pojasnil Kalan.

Dodatna tegoba je občutno zmanjšanje proračuna KZS. Zato kar naenkrat tovrstne škode, ki se je zavedajo, iz sredstev, namenjenih za redno delo, ne bodo mogli kriti. "Že tako velja varčevalni program," je dodal Kalan, ki je v letih na čelu odbora pomiril in uredil sila vročekrvne struje. Tokrat tre trd oreh. Selektor in direktor reprezentanc Martin Hvastija je bil včeraj z ekipo U23 na poti v Kanado, na etapno dirko Ville de Saguenay. Kolesa so kasko zavarovali. No, ob tem je zanimivo, da tovrstno zavarovanje krije le škodo do višine 1000 evrov. Tudi zavarovalnice se zavedajo, kako vroča, dostopna in pri tatovih zaželena je ta športna oprema.

Podobnega primera kraje koles slovenski reprezentanci gorskih kolesarjev prav tako v Italiji pred leti še niso rešili, je pa primer na sodišču. "Vse kaže, da bo tamkajšnji hotel moral plačati škodo za ukradena kolesa, saj so bila shranjena v garaži hotela. A postopek še traja," je povedal sekretar kolesarske zveze Milan Knez. "Kraja koles je očitno postala že pravi biznis za barabe," je dejal Andrej Hauptman, menedžer ekipe Radenska. Zgodb o kraji zelo dragocenih koles je cel kup. "Našim kolesarjem v Toskani so pobrali le obročnike z visokim obročem, torej najboljše, ostalih ne. Spoznajo se na opremo. Lani na dirki po Padaniji so se organizatorji tako bali tatov, da so opremo hranili in stražili kar gasilci," se spominja Hauptman. "Letos na dirki v Moskvi so opremo hranili v posebnem prostoru, do katerega si prišel le mimo štirih varnostnikov," je povedal Matej Stare. Da ne izbirajo žrtev, so lani spoznali v belgijskem Lottu in britanskem Sky. Eni od italijanskih ekip so že pred leti ukradli kar tovornjak s kolesi vred. A ker je bilo to na jugu Italije, so se oškodovanci obrnili na pravo osebo - in kolesa so jim vrnili. "Tam upa krasti le prava mafija," je pripomnil eden iz kolesarske srenje. Tudi na Bledu pred leti v času VN Kranja so že ukradli kolesa tuji ekipi, a kot pravijo, so se malo "igrali" in ni šlo za pravo krajo. In kakšen je najboljši recept proti kraji karbonskih konjičkov? Spanje s kolesom ob hotelski postelji. "Če je le možno, tako tudi naredimo," je zaključil Stare.