Ljubljana Izolski filmski festival Kino Otok bo tudi letos pred festivalom in po njem gostoval v ljubljanskem Kinodvoru in pod naslovom Otok v Ljubljani prikazal izbrane filmske projekcije. Nocoj bo predvajan film Bertranda Bonella, francoskega avtorja, ki v ospredje svojih filmov vedno znova postavlja vez med telesnim poželenjem in duševnimi brazgotinami.

S filmom L'Apollonide: Spomini zaprte hiše (2011) je ustvaril brezčasno komorno dramo, ki se odvije na melanholičnem in dekadentnem prizorišču findesieclovskega bordela. Režiser je povedal, da se je s tem filmom želel približati pogledu z druge strani: "Prostitutka je bila vedno prikazana skozi oči moških, večinoma slikarjev ali pisateljev, ki so zahajali v bordele. Pogled s stališča prostitutke pa je izredno težko najti. Na njih je nekaj globoko skrivnostnega, zato se ta lik pojavlja že od samega začetka umetnostne zgodovine. Prvi film, v katerem se pojavi, je bil posnet leta 1900; prostitutka je torej postala lik že ob samem nastanku filma."

Bonello, ki ga nekateri kritiki skupaj s Françoisom Ozonom, Gasparjem Noéjem, Catherine Breillat, Brunom Dumontom in drugimi uvrščajo med predstavnike tako imenovanega novega francoskega ekstremizma, je zgodbo v filmu postavil na konec 19. stoletja, ko je pariški bordel L'Apollonide dihal svoje zadnje dni. Dekleta, ki delajo v tej razkošni hiši užitkov, so ujetnice, zaščitene pred zunanjim svetom. Okoli prostitutke, ki ima v obraz vrezan večen tragični nasmešek, pa se odvijajo življenja drugih žensk. V tej zaprti hiši delijo svoje skrivnosti, strahove, radosti in bolečine. Po besedah Bonella gledalcem hitro postane jasno, da bo z bordelom kmalu konec. Potem lahko le še spremljajo, kako se stvari slabšajo in kako dekleta počasi propadajo: "Nič se mi ne zdi bolj ganljivo kot neka oblika lepote, ki počasi izginja in se ne bo nikdar vrnila." nr