Ob tem je na odprtju znani arhitekt, akademik in avtor projekta Boris Podrecca povedal, da je glede na to, da se po Evropi vrata galerij danes prej zapirajo, kot odpirajo, ta dogodek na simbolni ravni še toliko pomembnejši. Župan Peter Bossman, ki ob odprtju ni skrival navdušenja nad veliko pridobitvijo za Piran, je v svojem nagovoru poudaril, da je Mestna galerija Piran v Sloveniji in na Obali eden najpomembnejših razstavnih prostorov. "V domačih in evropskih likovnih krogih zavzema pomembno mesto v predstavitvi moderne umetnosti. Do sedaj so v piranski galeriji razstavljali mnogi umetniki svetovnega slovesa in prepričan sem, da bodo Obalne galerije, kot upravljalec galerije, tudi v prihodnje skrbele za vrhunski program," je še poudaril piranski župan, ki verjame, da bo projekt obogatil kulturni turizem kot pomemben segment občine.

S skupnimi močmi je vse mogoče

Župan je navzoče spomnil tudi na začetne ideje za obnovo galerije, kar kaže na to, da pri dobrih projektih, ki so vsem v prid, znamo in zmoremo stopiti skupaj. "Ideje o prenovi so se porodile še pod županovanjem Vojke Štular, moj predhodnik Tomaž Gantar je sledil tej ideji, v mojem mandatu pa smo začeli prenovo ter jo v letu in pol uspešno pripeljali do konca. Za to zahtevno, milijon in pol vredno investicijo je svoj mošnjiček na široko odprla Občina Piran, nasproti pa so nam prišli tudi z ministrstva za kulturo, ki so obnovo sofinancirali v višini 350.000 evrov," je pojasnil župan Peter Bossman. Prireditev ob prenovljeni stavbi je spremljalo odprtje skupinske razstave Iz oči v oči, ki predstavlja dela primorskih likovnih umetnikov iz galerijskih zbirk in umetniških ateljejev ter bo na ogled do septembra 2012. V pritličju galerije, prostoru, namenjenem kavarni, pa vsem obiskovalcem ponujajo na ogled fotodokumentarno predstavitev poteka prenove stavbe, Mestna galerija Piran med prenovo 2010-2012.

O prenovljeni stavbi Mestne galerije Piran

Nameni rekonstrukcije so bili zaščita in ohranitev kulturnega spomenika, celostna statična utrditev močno razpokanega objekta ter obenem posodobitev galerije s pridobitvijo dodatnih galerijskih površin na račun prej slabo izkoriščenega podstrešja in ohranitev mestne kavarne. Želje občine in galeristov je mojstrsko povzel arhitekt prof. Podrecca, ki je galerijo zasnoval kot dvonadstropni odprti notranji prostor z ločnim rebričastim stropom razstavnega prostora, s čimer so pridobili dodatne razstavne površine in hkrati omogočili postavitev večjih umetniških del. Objekt kot rdeča nit povezuje novo centralno stopnišče, ki se razteza od pritličja, kjer sta predvideni kavarna ter vhodna avla z recepcijo in garderobo, skozi dve etaži razstavnih prostorov.

Zahtevna gradnja

Gradnja, ki se je začela novembra 2010, je bila precej zahtevna, objekt stoji neposredno ob Tartinijevem trgu, ki je bil nekoč mandrač, zato so temelje dodatno okrepili s 169 injekcijskimi slopi, globokimi do 10 metrov, skupne dolžine več kot 1 kilometer. Utrjeni so bili vsi nosilni kamniti zidovi in izvedene nove medetažne konstrukcije. Posebnost objekta je ločna streha, krita s korci, kar je edinstveni primer v nam poznani širši okolici. V ta namen je bila namreč prav za ta objekt tovarniško izdelana posebna linija vzdolžno krivljenih korcev, proizvajalca Goriške opekarne. Objekt je tako danes opremljen z dvigalom, ki omogoča nemoteno uporabo galerije tudi gibalno oviranim osebam in hkrati služi za prenos težjih umetniških del. Kulturnovarstveno zaščitenemu objektu so restavratorsko obnovili pročelje z vsemi členitvami in okraski tako v kamnu kot ometu, na novo so obnovili do neprepoznavnosti dotrajani sončni uri ter v notranjosti sanirali staro kamnito stopnišče in masivna lesena vrata.