Izvršni direktorji štirih regionalnih letalskih prevoznikov so na srečanju izpostavili visoke cene goriva, kontrole poletov, letaliških storitev ter oskrbe letal. To so faktorji, ki ovirajo razvoj vsake družbe posebej, so zapisali v danes objavljeni skupni izjavi za javnost.

V poskusu, da najdejo skupno rešitev, so udeleženci srečanja soglašali, da je prihodnje sodelovanje dobrodošlo, prevozniki pa da morajo sodelovati, saj so regionalno medsebojno povezani. Med drugim so predlagali skupen najem letal, odvisen od potreb posamezne letalske družbe, s čimer bi se maksimizirala izkoriščenost zmogljivosti.

Zavzeli so se še za usklajeno oblikovanje voznih redov, povezovanje obstoječih in morebitno skupno vzpostavljanje novih letalskih linij ter racionalizacijo stroškov poslovanja. Predloge v tem smislu bodo pripravili v prihodnjih dveh tednih.

Po mnenju izvršnega direktorja črnogorskega letalskega prevoznika Zorana Đurišića, ki je bil pobudnik srečanja, morajo omenjeni štirje prevozniki začeti čim prej sodelovati, da bi zmanjšali stroške. Za londonski tednik Economist je izrazil upanje, da bo v petih do osmih letih oblikovana ena letalska družba za območje Zahodnega Balkana. Po drugi strani se direktorju Jata Vladimirju Ognjenoviću takšno povezovanje ne zdi smiselno, "razen če bi jih vse kupila neka tuja letalska družba," je poročala srbska tiskovna agencija Tanjug.

Vse štiri družbe imajo težave. Jatove so povezane z zastarelo floto ter dragim vzdrževanjem, medtem ko dva poskusa prodaje nista uspela. Letala družb Montenegro Airlines in Croatia Airlines so zasedena le v času poletnih dopustov, Adrio Airways pa je septembra lani s 50 milijoni evrov rešila vlada in zdaj išče kupca.

"Če bo to propadlo, ji kot edina možnost preostane, da združi moči z ostalimi tremi družbami," je po pisanju Economista, ki ga povzema Tanjug, dejal prvi mož slovenskega prevoznika Klemen Boštjančič.