Ljubljana Na odru SNG Opera in balet Ljubljana bo nocoj zaživel baletni večer Vidnonevidno, ki so ga ustvarjalci pripravili že lani, a ker nova operna hiša takrat še ni bila dokončana, so predstavo premierno uprizorili v Slovenskem stalnem gledališču v Trstu.

"Vidnonevidno je večer čistega plesa brez zgodbe, brez zapletov in drame, z minimalistično sceno in kostumi," je napovedal umetniški vodja baleta in eden od koreografov Irek Mukhamedov. Baletni večer je namreč sestavljen kot kombinacija dela treh različnih koreografov klasičnega, modernega in neoklasičnega ter treh glasbenih podlag iz treh različnih zgodovinskih obdobij, s čimer so na poseben način izzvali plesalce, je povedal Mukhamedov. Koreografijo Septeta, prvega dela večera, podpisuje Mukhamedov, ki je ustvarjal na glasbo iz opere Francesca iz Riminija utemeljitelja francoske lirične opere Ambroisa Thomasa. "To je tipična baletna glasba za simfonično zasedbo, prikupna, melodična, na trenutke sentimentalna," je pojasnil dirigent Aleksandar Spasić. Koreograf Juanjo Arques je svoj del poimenoval Miniature, navdih pa je našel v partituri Sedem miniatur za godala slovenskega skladatelja Marjana Lipovška. Tretji del, Serenade, sledi istoimenski in eni najslavnejših baletnih koreografij Georgea Balanchina, ki je nastala na podlagi Serenade za godala Petra Iljiča Čajkovskega.

Medtem ko bo v prvem delu nastopilo sedem in v drugem osem plesalcev, bo v Serenadah angažiran celoten ženski baletni ansambel, skozi večer pa bo nastopilo približno štirideset plesalcev. Kostume je izdelal Leo Kulaš, lučno oblikovanje podpisuje Andrej Hajdinjak, ponovitve pa bodo 10., 11. in 12. maja. ik