Potem ko je sredi marca ameriški UPS napovedal prevzem nizozemskega tekmeca TNT Express, si veliko ljudi zastavlja vrsto vprašanj o tem, kaj se bo zgodilo po združitvi, torej kako bodo delovale posamezne enote obeh podjetij. V Sloveniji sta s svojima podružnicama prisotna tako UPS kot TNT Express, o njuni morebitni integraciji pa je še veliko nejasnosti.

Ni dvoma, da bo, če bo prevzem uspel, nastalo vodilno globalno podjetje na področju logistike z več kot 45 milijardami evrov letnih prihodkov in neverjetno globalno mrežo. Obe multinacionalki v integraciji vidita vrsto sinergij in prednosti tako za delničarje kot tudi za kupce in zaposlene, ki bodo imeli več kariernih možnosti.

Za zdaj veliko podrobnosti o načinu integracije obeh podjetij še ni, saj je proces združevanja šele na začetku. Seveda je treba, preden bo posel sploh sklenjen, zbrati še vrsto dovoljenj, nasvetov, mnenj in soglasij s strani svetov delavcev, sindikatov in delničarjev obeh podjetij ter EU. V UPS tako računajo, da bo posel sklenjen do jeseni. "Ko bo posel sklenjen, bo skupni integracijski komite s predstavniki obeh podjetij pripravil načrte integracije in nove organizacije. Tako tudi še ni jasno, kaj bo z zaposlenimi v obeh podjetij in ali se utegne njihovo število zmanjšati. V UPS se zavedajo, da bodo zaposleni TNT Express odigrali osrednjo vlogo pri uspehu združenega podjetja, zato zagotavljajo, da bodo spoštovali vse delavske pravice in pogodbe. Zaposleni v skupini pa bodo glede na načrte o prihodnji rasti imeli širše karierne priložnosti," so zapisali na Slovenski tiskovni agenciji (STA). UPS Slovenija sicer zaposluje 47 ljudi, je za STA povedal direktor UPS Slovenija Goran Travner, ki o prevzemu sicer ne more govoriti. TNT Express pa v Sloveniji zaposluje skoraj 110 ljudi.

Kot so za STA pojasnili v Aerodromu Ljubljana, imata obe podjetji na letališču vzpostavljeno dnevno kargo linijo, UPS pa ima na letališču tudi center za sortiranje pošiljk. V okviru tovornega prometa Aerodroma Ljubljana UPS dosega 6,7-, TNT Express pa 5,5-odstotni delež.

Glede na to, da podjetji ponujata precej različne produkte, na letališču ne pričakujejo bistvenih sprememb v poslovanju na kratek rok. Ocenjujejo pa, da bo do racionalizacije v njihovem skupnem delovanju zagotovo prišlo.

Na brniškem letališču je sicer zadnji dve leti tovorni letalski promet precej v porastu. Kakšni bodo prihodnji trendi, bo odvisno predvsem od stanja v slovenskem gospodarstvu in od cenovne ponudbe prevoza letalskih prevoznikov. "Konkurenca na tem področju je velika," pravijo v Aerodromu Ljubljana. vt