V soboto bodo namreč na tradicionalni stezi v zgornji Šiški v Ljubljani na sporedu ekipne kvalifikacije za preboj na sklepni turnir svetovnega prvenstva, štirje slovenski motociklisti pa se bodo pomerili s konkurenti iz ZDA, Ukrajine in Italije. In ne dogaja se pogosto, da bi na stezi v Sloveniji svoje mojstrstvo dokazoval tudi svetovni prvak. Toda član ameriške ekipe Greg Hancock je ravno to, aktualni svetovni prvak, a slovenski motociklisti kljub temu odločno ciljajo na zmago. Eden od slovenskih junakov je tudi 27-letni Ljubljančan Maks Gregorič, ki dirka že devet let in ki se po dveletni odsotnosti zaradi poškodbe vrača na steze.

Kaj pričakujete od kvalifikacijske dirke?

Seveda ciljamo na zmago in napredovanje na sklepni del. Dirkali bomo na domači stezi, ki jo dobro poznamo, pomemben dejavnik bodo tudi domači gledalci. Pričakujemo, da bo to predvsem boj proti ZDA in Ukrajini, Italija namreč prihaja z močno pomlajeno ekipo.

Po dveletni odsotnosti se vračate na dirke, kako ste zadovoljni z dosedanjimi pripravami?

V Angliji sem si pred dvema letoma na dirki zlomil stegnenico, ki se počasi celi, kost še ni povsem zaraščena, a vse opore, ki jih imam, mi omogočajo dirkanje. Težko je tako rekoč čez noč priti nazaj in biti takoj v odlični formi. Zelo strog sem do sebe in borbenost me vedno znova žene naprej k boljšim rezultatom.

Kako je potekalo okrevanje?

Kot sem omenil, ne najbolje. Osem mesecev sem bil na berglah, najbolj pa me je pestila izguba mišične mase. A zato cilji niso nič manj optimistični, le da jih bom moral doseči z več dela: moram pridobiti moč in hitrost, predvsem pri hitrem odločanju na stezi, in v sezoni 2013 začeti dirkati zares na polno. Zdaj moram napredovati iz dirke v dirko. Kvalifikacije bodo ekipno delo, zato mora vsak od nas dati največ. Tudi jaz, opravičil ni.

Je z vašim motociklom kaj novega?

V dveh letih moje odsotnosti se je spremenilo kar nekaj stvari, predvsem je nov in tišji izpušni sistem. 500-kubični agregat ima zdaj nekaj manj moči, okoli 70 konjev, zato bom moral prilagoditi stil vožnje. Ta mora biti zdaj bistveno bolj nežna, brez eksplozivnih ali sunkovitih reakcij. Mislim, da smo dobro uglasili agregat na nov izpuh. Še vedno pa seveda vozimo brez zavor.

Ali spidvej v Sloveniji napreduje, kakšne so razmere?

Napredoval bi, če bi imeli več tekmovalcev, zdaj nas je le okoli 15, celo premalo za dirko državnega prvenstva, zato tega organizirajo skupaj s Hrvati. Če bi bilo več konkurence, bi bile dirke bolj zanimive, prišlo bi še več gledalcev. In krog se sklene. Ta šport je pri mladih precej nepoznan, tudi na dirke hodijo predvsem gledalci starejših generacij. Zato je edino pravo zdravilo, da napreduješ, da dirkaš tudi v tujini. Poljska je eden od svetovnih centrov za naš šport, tam zares lahko napreduješ, ker dirkaš proti najboljšim dirkačem, poleg tega pa se to tudi finančno izplača. A žal se večina slovenskih dirkačev ne odloča za dirke v tujini. Res ne razumem, zakaj, ker to je trenutno edina pot do napredovanja.