Ljubljana Rdeča, biografska drama s primesmi tragičnega, ki jo je leta 2009 ustvaril ameriški scenarist in dramatik John Logan, se posveča najbolj burnemu obdobju v karieri abstraktnega ekspresionističnega slikarja Marka Rothka (uprizoril ga bo Gregor Baković). Ta v 50. letih prejšnjega stoletja, na vrhuncu slave, sprejme ponudbo prestižne restavracije, da zanje naredi serijo rdečih platen z naslovom Seagram, to pa ga požene v konflikt s svojo osebnostjo in dotedanjim ustvarjanjem. Rdeča barva začne tako v simbolnem smislu izgubljati svojo intenzivnost in sijaj. V tem obdobju obupa genialni slikar najame precej mlajšega asistenta Kena (Saša Tabaković), skozi njun odnos in dialoge pa se izrisujejo Rothkov značaj, miselna in ustvarjalna disciplina ter predanost umetnosti.

Režiser Zvone Šedlbauer poudarja, da je v režijskem fokusu ravno dialog med tema nasprotujočima in drugače čutečima si osebama: "V dramskem spopadu se zato gledalcu odpre votlina slikarjevega titanskega ega in njegove mnogoplastne podzavesti." Tokratna postavitev osvetli tudi zgodovino slikarstva in komercializacijo umetnosti, ki jo je sočasno z Rothkovo osebno dramo zakrivil popart. "Rothko je skušal s svojimi slikami ljudem ponujati duhovna okna, globino metafizičnega doživetja, zato se mu je upiralo zreduciranje umetnosti na podlo vsakdanjost," pojasni likovni kritik dr. Tomaž Brejc, dramaturginja Eva Kraševec ob tem doda: "Temelj te igre je sublimna moč umetnosti."

Pri postavitvi so sodelovali še kostumografka Marta Frelih, scenograf Žarko Vrezec, ki je na oder postavil avtentično prizorišče ustvarjanja tedanjih ameriških abstraktnih impresionistov - zapuščene tovarne in hale - in skladateljica Darja Hlavka Godina, ki je v glasbeni podlagi uporabila Rothkova priljubljena klasična dela in moderne ritme. sk