Kako družbeno odgovornost živijo v BDO Revizija, je odgovarjala direktorica Mateja Vrankar.

Kako opredeljujete družbeno odgovornost v vašem podjetju?

Družbeno odgovornost v BDO razumemo kot obliko samonadzora, pri čemer spremljamo in zagotavljamo skladnost opravljanja storitev z zakonskimi zahtevami, etičnimi standardi ter mednarodno sprejetimi pravili delovanja revizorjev in svetovalcev. Ne opravljamo storitev in ne poslujemo z družbami, katerih dejavnost je lahko moralno, etično ali pa z vidika trajnostnega razvoja sporna.

Kako pa uresničujete odgovornost do svojih zaposlenih?

Zaposleni imajo z našim članstvom v mednarodni mreži revizorjev in svetovalcev BDO, ki je peta po velikosti prihodkov na svetu, na voljo vrsto brezplačnih orodij in izobraževanj, ki jim omogočajo strokovni in osebni razvoj. Zaposlene spodbujamo k temu, da izkoristijo razpoložljive možnosti pridobivanja strokovnega znanja, osebnih veščin in znanja angleškega jezika. Organiziramo pa tudi vrsto neformalnih druženj in izletov.

Kako uresničujete družbeno odgovornost do drugih deležnikov - kupcev in dobaviteljev?

Do kupcev naših storitev družbeno odgovornost izkazujemo s tem, da storitve opravljamo z najvišjo mero strokovnosti, v dogovorjenih rokih in po dogovorjenih cenah. Vedno smo jim na voljo s svojim znanjem in izkušnjami, s čimer pozitivno prispevamo tudi k njihovi rasti. V celoti spoštujemo vse pogodbene obveznosti do naših dobaviteljev, s svojim ravnanjem pa poskušamo pozitivno vplivati na ugled in razvoj naše stroke.

Koliko ste ekološko ozaveščeni?

Naša dejavnost ne zahteva veliko opreme ali materiala. Delovno dokumentacijo pripravljamo pretežno v elektronski obliki in poskušamo porabiti čim manj papirja. Zaposleni se k strankam vozijo skupaj in ne vsak posebej, s čimer prispevamo k manjšim emisijam škodljivih izpušnih plinov. Ko smo se pred dvema letoma preselili v nove poslovne prostore, smo skrbno izbrali sistem nadzora ogrevanja in hlajenja, da bi zagotovili čim nižjo porabo energije.

Kako komunicirate pomen družbene odgovornosti s svojimi zaposlenimi in deležniki, v smislu prekinitve sodelovanja, če se izkaže, da so družbeno neodgovorni.

Z zaposlenimi se o pomembnosti odgovornega ravnanja pogovarjamo na srečanjih in izobraževanjih, drugim pa znamo prijazno, vendar jasno sporočiti, da ne želimo biti povezani z neetičnimi poslovnimi praksami.

Ali menite, da je sploh mogoče delovati družbeno neodgovorno?

Seveda. V Sloveniji smo priča prevelikemu številu podjetij in posameznikov, ki ravnajo neodgovorno do družbe. Tudi v naši stroki žal v zadnjih letih opažamo kar nekaj podjetij, ki pojma družbene odgovornosti ne razumejo v takem pomenu kot mi in ki, po našem mnenju, delujejo neodgovorno do stroke in zainteresiranih javnosti, ki so jim njihove storitve pravzaprav namenjene. Ljudje žal zelo različno razumejo etične in strokovne standarde.

S katerimi dejavnostmi ste v zadnjem času okrepili družbeno odgovorno delovanje podjetja?

Družbeno odgovorno delovanje razumemo kot proces malih korakov in predvsem kot miselno naravnanost pri vsem, kar počnemo. Pri tem podpiramo vsako pobudo naših zaposlenih. jpš

Pogovor v celoti je na www.dnevnik.si/zaposlitve_in_kariera.dnevnik.si