Le redni servis, še posebno pred "zimskim spanjem" v garaži, namreč zagotavlja brezhibno delovanje kolesa in podaljša njegovo življenjsko dobo. Samo vzdrževano kolo bo delovalo brez raznih neprijetnosti, ki se najhitreje opazijo pri nenatančnem prestavljanju.

"Tako imenovani letni (generalni) servis zajema pregled celotnega kolesa, po navadi se kolo skupaj z vsemi pogonskimi in vitalnimi deli na fino očisti, zamenja se obrabljene in dotrajane dele, vse sklope pa se pravilno naolji in podmaže. Po takem posegu je kolo kot prerojeno," zagotavlja Primož Čerin, nekdanji profesionalni kolesar, danes pa lastnik ljubljanske trgovine in servisa koles Maxisport Čerin.

Ni vsako kolo za vsakogar

Glede na izkušnje in povpraševanje Primož Čerin ugotavlja, da v zadnjih letih narašča povpraševanje po cestnih kolesih, med rekreativnimi kolesarji pa so najbolj priljubljena treking kolesa, ki so hkrati tudi najbolj vsestranska in kot taka primerna za najširši krog kolesarjev, ki se radi vozijo po različnih podlagah.

Tehnologija tudi v kolesarstvu ne pozna meja in današnja kolesa se precej razlikujejo od tistih, ki smo jih uporabljali pred desetimi, dvajsetimi leti.

"Letos se tudi pri nas in na splošno v Evropi prebuja povpraševanje po gorskih kolesih z 29-palčnimi kolesi, ki so zadnja leta prava uspešnica v Ameriki. A vsak model kolesa še zdaleč ni primeren za vsakogar, zato se je treba pred nakupom kolesa z bodočim kolesarjem pogovoriti o njegovih željah in pričakovanjih," opozarja sogovornik.

Seveda je nujna tudi izbira prave velikosti kolesa, pri kateri vam bodo prav tako najbolje pomagali usposobljeni prodajalci. Tistim, ki nimajo kolesarskih izkušenj, so si pa v letošnji pomladi zaželeli rekreativnega kolesarjenja, svetuje, da izbirajo med treking kolesi, ki omogočajo vožnjo po praktično vseh podlagah, položaj na kolesu pa je precej udobnejši kot na gorskih ali cestnih kolesih. Rabljena kolesa priporoča vsem tistim, ki bi radi ob nakupu nekaj prihranili, velja pa ob nakupu vseeno biti previden, saj obrabljena kolesa vabljivega najvišjega razreda dostikrat niso najboljši nakup. Tako kolo naj pregleda usposobljen mehanik, in če se se izkaže, da je dobro vzdrževano, zna biti nakup dober.

Brez čelade ni varnega kolesarjenja

Je kakovost kolesa vedno odvisna od njegove cene? "Vsekakor. V kolesarstvu v grobem cena določa kakovost, izbira na trgu je izredno pestra, tako da bi se moralo za slehernika najti pravo kolo. Zadnja leta se kakovostna kolesa za začetnike začnejo pri približno 500 evrih, za kakovostna cestna in gorska kolesa je treba odšteti od dobrih 1000 evrov, medtem ko se cena za vrhunska tekmovalna kolesa, tako cestna kot gorska, vrti okoli 10.000 evrov," odgovarja Primož Čerin.

Opaža, da se danes velika večina kolesarjev zaveda, da je glava samo ena, in da je razvoj pri čeladah v zadnjih dveh desetletjih opravil dolgo pot. Sedaj je ponudba udobnih in zračnih čelad izredno pestra, mnogi v njih vidijo tudi "modni dodatek".

"Osnovno vodilo pri nakupu čelade je prava izbira velikosti in izogibanje dvomljivim cenenim izdelkom, čelada pa naj bo zračna z luknjami, postavljenimi tako, da omogočajo dobro prezračevanje celotne čelade. Pri velikosti moramo biti pozorni tudi na to, da si lahko pod čelado v hladnih dneh nadenemo podkapo."

Kaj pa kolesarska oblačila? Kolesarski strokovnjak priporoča namenska - taka, ki so izdelana iz hitro sušečih materialov, ki odvajajo vlago, hlače pa morajo imeti všito "kolesarsko" podlogo, ki izboljšuje udobje in preprečuje odrgnine. V namenskih oblačilih bomo pazili na svoje zdravje in kolesarili udobneje.