Ste mladi, polni ustvarjalnih idej, ki bodo vas in gospodarski razvoj države pognale k bajnim zaslužkom tudi v lastnem žepu? Pravi ste. Med vsemi idejami, ki jih imate, je morda najbolj dosegljiva ta, da nameravate osvojiti tako imenovano rektorjevo nagrado. Navrže nekaj tisočakov. Če nagrajena ideja, ko se o njej razve, zamika poslovne partnerje, ste na pravi poti k mesečni "renti", ki raste v geometrijskem zaporedju.

Da bi se to zgodilo, je potreben vsaj prvi korak, denimo do Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja (LUI), ki je "osebni trener podjetništva". Podjetnikom in vsem, ki si to želijo postati, pomaga preizkusiti svoje ideje v gospodarstvu. V tej ustanovi pravijo: "Vodilo je le eno - uspeh!"

Naloga LUI je ustvariti razmere za razvoj in hitro rast mladih, inovativnih podjetij. Od začetne ideje, prek zagona podjetja pa do povezovanja inkubiranih podjetij z investitorji LUI pomaga podjetnikom do uspešnega nastopa na trgu. Danes šteje LUI 73 članov, od tega je 34 alumni članov, preostali pa so aktualni člani. Podjetja delujejo na različnih področjih, podjetniške time pa sestavljajo ljudje z raznovrstnimi znanji in izkušnjami. Skupno jim je to, da so inovativni, globalno usmerjeni in trdno odločeni, da jim uspe.

Kar 24 inkubiranih podjetij LUI in alumnov se je z izdelki in storitvami že uveljavilo na tujih trgih, predvsem v državah EU, jugovzhodne Evrope in ZDA, prisotni pa so tudi v drugih državah, kot so Kitajska, Iran, Mehika, Kanada, Argentina…

Zagonska podjetja (start upi), ki jim je pomagal na noge LUI, tudi zaposlujejo. Gospodarska kriza jim ni prišla do živega. Lani so imela odprtih 333 delovnih mest, namenjenih predvsem za razvoj in trženje. Od 73 članov, kolikor jih šteje pet generacij podjetij, ki so bila inkubirana v LUI, so nehali delovati trije. Lastnik in direktor enega podjetja je ustanovil novo podjetje z drugim produktom, kjer pa je zelo uspešen. Eno podjetje je bilo prodano.

Na tekmovanju Rektorjeva nagrada za naj inovacije Univerze v Ljubljani je letos sodelovalo več kot 70 posameznikov z 18 fakultet in dveh raziskovalnih inštitutov. Na tekmovanje so prijavili 36 idej, nekatere še v zgodnji fazi, druge, ki so načeloma prejele boljše ocene, pa so bile že bliže trgu. Direktorica LUI dr. Lidija Honzak je dejala, da je na tekmovanju sodelovalo največ študentov fakultete za družbene vede, in sicer 13, sledili so študenti ekonomske fakultete in biotehnične fakultete z 11 oziroma 10 sodelujočimi. Število družboslovcev je presenetilo tudi rektorja dr. Pejovnika, ki je dejal, da očitno ne gre poenostavljati smeri študija. "Če nekdo študira družboslovje, to še ne pomeni, da nima želje po inoviranju," meni rektor ljubljanske univerze.

Luksuzni turizem, ki temelji na analizah DNK

Kajti inovativne ideje se kotijo tudi na mehkem, storitvenem področju. Tako sta prestižni hotel Aleksander in podjetje DiaGenomi razvila popolnoma nov pristop v luksuznem turizmu, ki predstavlja dodano vrednost v obravnavi gostov. 

Storitev je osnovana na temeljiti analizi CardioRISQ gostovega genetskega ozadja, življenjskega sloga in drugih, za zdravje pomembnih dejavnikov, hotel Aleksander pa bo za zdravje in kakovostno bivanje svojih gostov poskrbel s personalizirano ponudbo storitev, ki bodo temeljile ravno na izvlečkih genetskih testov MyRISQ podjetja DiaGenomi. Gostje bodo tako pridobili celosten vpogled v svoje trenutno zdravstveno stanje in smernice, kako svoj življenjski stil na osnovi določenih dejavnikov izboljšati, je povedal dr. Klemen Španinger, direktor podjetja DiaGenomi. Naslednji korak bo pogovor s kardiologom v hotelu Aleksander, s katerim bodo gosti skupaj začrtali načrt postopnega napredovanja, individualni tretma  in ustrezno prehranjevanje pa bodo začeli že med bivanjem v hotelu.

CalypsoCrystal v ruskih trgovinah

Iz tega inkubatorja se je v kruti svet trga podalo tudi podjetje CalypsoCrystal, ki si utrjuje svoj položaj s premijskimi dodatki za mobilne naprave; od marca jih najdemo tudi na policah ruskih trgovin. Prve pošiljke ročno izdelanih usnjenih ovitkov in ovitkov s srebrnimi dodatki CalypsoCase, katerih cena je 89 oziroma 99 evrov, so namreč pred kratkim poslali partnerju za distribucijo, sicer največjemu ruskemu distributerju luksuznih dodatkov za Applove naprave diHouse. Kolikšna je celotna vrednost posla, Aleš Ruter iz CalypsoCrystal ni želel povedati, je pa potrdil, da bo prodaja na obetavnem ruskem trgu, "ki je lačen luksuznih izdelkov, močno povečala prihodke podjetja", ki bo sicer maja letos dopolnilo drugo leto delovanja. Do sedaj je CalypsoCrystal največ prodal na ameriškem trgu in v Aziji, njihove izdelke pa je mogoče dobiti na trgovskih policah v londonskem Harrodsu in Wolf & Badgerju, singapurskem Vozaudiu, korejskem Aquaro, nizozemskem Ivizu in na Kitajskem v Šenzenu. Prodaja izdelkov CalypsoCrystal sicer temelji na internetni prodaji, vendar pa vse bolj povečujejo deleže prodaje v trgovinah, saj želi, kot pravi Ruter, kupec izdelek pred nakupom videti "v živo". O prihodkih Ruter ni želel govoriti, niti o načrtih za letos, je pa podjetje konec leta 2010 po podatkih Gvin ustvarilo za nekaj manj kot 28.000 evrov prihodkov in še poslovalo z izgubo, medtem ko so konec preteklega leta že poslovali pozitivno, kot je pred časom potrdil direktor podjetja Matej Kurent. Sicer pa je CalypsoCrystal svoje poslovanje začel maja 2010, ko je stekla prodaja kristalnega polnilnika za iPhone, ki ga izdelujejo v Rogaški, ovitke za mobilnike pa ročno izdelujejo obrtniki na območju osrednje Slovenije.

Zgodnje odkrivanje periferne arterijske bolezni

Leta 2010 ustanovljeno podjetje MESI, redni član Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja in eden od dobitnikov rektorjeve nagrade za naj inovacijo Univerze v Ljubljani, se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov. Prvi projekt, s katerim se podjetje uveljavlja na trgu, je medicinska naprava za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa (ABPI MD), ki je namenjena zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezeni (PAB) z oscilometrično metodo. Bolezen PAB prizadene približno 15 odstotkov ljudi nad 65. letom starosti. Zaradi kajenja, mastne hrane in stresnega načina življenja pa je po mnenju zdravnikov specialistov kar 900.000 Slovencev, ki jih ta bolezen lahko prizadene. Po priporočilih mednarodnega združenja za žilne bolezni bi gleženjski indeks morali izmeriti vsakemu starejšemu od 45 let, kar pomeni, da naj bi bil ABPI MD prisoten v vsaki ambulanti. Samo na evropskem in ruskem trgu je teh naprav 89.000.