Upravičeno so namreč zaskrbljeni za svoja delovna mesta, saj si Oplov lastnik, ameriški velikan General Motors (GM), želi oklestiti trdovratno visoke stroške svojih evropskih dejavnosti. Javno je GM sicer obljubil, da vsaj do leta 2014 ne bo nikakršnega zapiranja obratov, a predstavnik zaposlenih v bochumskem obratu Rainer Einenkel o tem ni povsem prepričan. GM naj bi namreč v načrtih prestrukturiranja resno razmišljal o ukinitvi dveh ali treh evropskih obratov, poleg bochumskega pa bi se med njimi utegnil znajti tudi Vauxhallov obrat v angleškem Ellesmere Portu.

GM si s podobnimi ukrepi krčevito prizadeva zmanjšati presežne zmogljivosti v Evropi, saj se Opel že dlje časa sooča s padajočo prodajo. Posledično proizvajalec že več let vztraja v rdečih številkah in GM ga želi s pomočjo korenitega prestrukturiranja znova spraviti na zeleno vejo, a za zdaj neuspešno. Prav tako želi proizvodnjo preseliti na trge v razvoju in izkoristiti njihovo cenejšo delovno silo. Einenkel pa je prepričan, da bi zaprtje bochumskega obrata GM stalo milijarde evrov, zlasti zaradi astronomskih odpravnin in pravnih stroškov. Še bolj daljnosežne pa bi bile posledice zaprtja za sam Oplov ugled, saj je obrat v osrčju industrijskega Porurja ena najstarejših tovarn v Nemčiji, ki predstavlja celo neke vrste simbol nemške povojne gospodarske renesanse, je prepričan Einenkel.

V letu 2011 je Opel prodajo na slovenskem trgu ohranil skoraj nespremenjeno glede na prejšnje leto, s 5118 prodanimi osebnimi vozili pa je zasedel tretje mesto oziroma okoli 8,7-odstotni tržni delež med avtomobilskimi proizvajalci. Na celotnem evropskem trgu je medtem Opel prodal kar več kot 1,2 milijona vozil, najpomembnejši trgi pa so bili Nemčija, Velika Britanija, Italija in Francija. Na večini izmed teh trgov je Opel med prvo trojico po tržnem deležu, v Sloveniji pa je bil celo edini proizvajalec s štirimi modeli v prvi dvajseterici najpriljubljenejših vozil. Kljub temu pa nadaljnje upadanje evropske prodaje zaradi gospodarske krize pomeni, da Opel ni več tako konkurenčen preostalim svetovnim avtomobilskim velikanom, ki imajo vse večji delež prodaje na trgih v razvoju.

jernej.ogrin@dnevnik.si