Promet med Grosupljem in Ribnico bi tako lahko vzpostavili v roku dveh let, a bi hitrost vlaka znašala le 50 kilometrov na uro. Železnica namreč še ne bi bila opremljena s signalnimi varnostnimi napravami, počasnost pa bi potnike že v startu odvrnila od uporabe vlakov. Ti bodo po zaključku vseh del precej hitrejši. "V preteklosti je bila hitrost na posameznih odsekih omejena na 20 kilometrov na uro. Po dokončanju del pa bo ta na odseku med Grosupljem in Ortnekom 80, med Žlebičem in Kočevjem pa 100 kilometrov na uro," pojasnjuje vodja sektorja za investicije in nadgradnje pri Direktoratu za železnice in žičnice Dejan Jurkovič. Krajši bo tudi potovalni čas. Medtem ko danes potniki z avtobusom potrebujejo okoli 85 minut, v najslabšem primeru pa tudi 100 minut in več, bo z vlakom do prestolnice moč priti "že" v 71 minutah.

Ali se bodo potniki do prestolnice lahko pripeljali direktno ali bodo morali v Grosupljem presedati, še ni povsem jasno. Negotov je tudi čas zaključka modernizacije, ki bi jo lahko umestili v konec leta 2014. A to bo mogoče le, če bo zagotovljen še preostanek denarja. Je pa znano, da bo na celotni poti deset postajališč, ob katerih bodo urejena tudi parkirišča. Za polovico manj bo tudi nivojskih križanj, ki jih je med krajema kar 79. "Za občino bo glavni problem pridobiti zemljišča za vzporedne ceste, ki bodo potrebne tam, kjer križanj ne bo več. Pričakujemo, da ne bo šlo gladko, a enormnih odskokov pri odkupu parcel ne bo," zagotavlja ribniški župan Jože Levstek.