Rok Klančnik, strokovnjak za turistični marketing, poudarja, da je znamka Slovenija, moja dežela del slovenske kulturne dediščine. "To, da so jo prodali, je enako, kot če bi prodali pesniško zbirko Toneta Pavčka in nanjo prilepili blagovno znamko Spar," je prepričan Klančnik. Strokovnjak za trženje Janez Damjan pa dodaja, da je prodaja znamke, ki je pri Slovencih v preteklosti zbujala izjemno močna čustva, nekaj takega, kot bi v Narodni in univerzitetni knjižnici odprli kazino ali bordel.

Oba sogovornika ocenjujeta, da bi moral Spar znamko Slovenija, moja dežela umakniti iz svojih reklamnih akcij. "Če neka kampanja pri ljudeh sproži toliko odpora, mora biti to za podjetje znamenje, da je nekaj narobe. Ni namreč namen marketinga, da ljudi žali in provocira. Spar se mi zdi po svoje celo v določeni meri žrtev, ker je nasedel in je malce naivno pričakoval, da bodo kupci to 'kupili'. Toda odziv je pokazal, da je kampanja izpred 30 let del naše zgodovine, del kulturne dediščine. Če namreč ljudje neko stvar doživljajo tako, kot smo Slovenci takrat doživljali to znamko, potem je to za nas pomembno zgodovinsko obdobje," je prepričan Damjan.

Slogan Slovenija, moja dežela je po Klančnikovem prepričanju prva in največja zgodba slovenskega turizma. Z njo so se Slovenci odpovedali komunistični floskuli (izrekel jo je politik Stane Dolanc), da ne bomo "narod sobaric in kelnarjev". "Odločili smo se, da bomo postali turistična dežela. Ta akcija, ki je bila turistična, je nehote ali bolje nevede dala slovenski javnosti nove simbole. Ljudje se zaradi razmer v nekdanji Jugoslaviji niso več želeli poistovetiti z rdečo peterokrako zvezdo. Želeli so nekaj novega, in to je bil lipov list, ki je bil grafični simbol akcije Slovenija, moja dežela," spomine na preteklost obudi Rok Klančnik.

Ogorčen je, ker je trgovec zdaj nekaj, kar je del slovenske kulturne dediščine, postavil na raven navadnega izdelka, kakršen je denimo retro cola, eden od tistih, ki na Sparovih trgovskih policah nosijo oznako Slovenija, moja dežela (liter in pol rjave tekočine od imenom retro cola v akciji z desetodstotnim popustom stane 58 centov). "Toda Slovenija, moja dežela ni retro cola, ni nobena kola in nobena druga pijača, je nekaj podobnega kot poezija Toneta Pavčka," vztraja Klančnik. Tudi Janez Damjan opozarja, da so pod znamko Slovenija, moja dežela v Sparu naprodaj najcenejši izdelki. "Če bi slovenski ekološki kmetje uporabljali ta znak, bi stvar morda še imela neko zgodbo, Sparova akcija pa je nima," meni Damjan.