Merjenje kakovosti odnosa in ocena uspešnosti podjetja

Prva faza in osrednji vsebinski del izbora je merjenje kakovosti odnosa med zaposlenim in organizacijo, ki se ugotavlja z anketiranjem zaposlenih. Vprašalnik obsega 39 vprašanj, urejenih v šest tematskih sklopov: temeljni odnos med podjetjem in zaposlenim, vloga in kakovost dela posameznika v podjetju, značilnosti organizacijske kulture, klime in medsebojnih odnosov, podjetnost in inovativnost, kakovost delovnega okolja ter osebna rast in razvoj.

Izvedba ankete med zaposlenimi je v Zlati niti 2011 potekala od oktobra 2011 do sredine januarja 2012. Vprašalnik je izpolnilo 7709 zaposlenih. Ugotavljanje uspešnosti, ki skupaj z vprašalnikom med zaposlenimi vpliva na razvrstitev podjetij na lestvici najboljših zaposlovalcev, v izboru Zlata nit temelji na sistemu uravnoteženih kazalnikov (Balanced Scorecard - BSC). Vidiki uspešnosti, zajeti v oceno, so finančna, trženjska in inovacijska uspešnost ter uspešnost upravljanja s človeškimi viri. Vprašalnik izpolnijo strokovne službe podjetij, oceno uspešnosti pa dopolnijo kazalniki donosnosti kapitala, rasti poslovanja in dodane vrednosti na zaposlenega, razpoložljivi v letnih poročilih in specializiranih bazah finančnih podatkov. Pri finančnih kazalnikih so bili v izboru 2011 upoštevani bilančni podatki za leto 2010 (vir: GVIN; dodatno: letna poročila in statistični zavarovalniški bilten Slovenskega zavarovalnega združenja).

Lestvica 101 najboljšega zaposlovalca in finalisti izbora

Končna ocena je izračunana kot tehtano povprečje rezultatov iz vprašalnika med zaposlenimi (80 odstotkov) in uravnoteženih kazalnikov uspeha (20 odstotkov), ki vključujejo tudi stopnjo odzivnosti zaposlenih v anketiranju. Na podlagi ocene in uvrstitve na lestvico je bil 28. januarja 2012 objavljen abecedni seznam 101 najboljšega slovenskega zaposlovalca.

Intervjuju z vodstvi finalistov

V nadaljnjem postopku so bila podjetja na podlagi števila zaposlenih razvrščena v tri kategorije: mala (do 50 zaposlenih), srednje velika (od 51 do 250 zaposlenih) in velika podjetja (več kot 251 zaposlenih). V vsaki kategoriji smo glede na skupno povprečno vrednost ocen dobili sedem finalistov, pri katerih je bil v nadaljnjem koraku izbora izveden intervju z najvišjim vodstvom.

Izvedba intervjujev je potekala od 1. do 11. februarja 2012. Intervju, ki obsega enaindvajset vprašanj, se osredotoča na ugotavljanje edinstvenosti in izjemnosti organizacije, dejavnikov uspeha, motivatorjev razvoja in upravljanja talentov, dobrih praks, inovativnosti, elementov družbene odgovornosti ter konkurenčnih prednosti podjetja v prihodnosti.

Za finaliste, ki se v izboru ponavljajo, so vprašanja vsako leto prilagojena in zajamejo aktualne teme: letos so bila izpostavljena vprašanja, vezana na poznanja na področju motivacije 3.0, pametnega dela ter etike delovanja. Pomemben vidik je bil tudi raziskovanje načina uporabe rezultatov Zlate niti.

Odgovori, pridobljeni v intervjujih, so skupaj z rezultati vprašalnika med zaposlenimi in uspešnosti podjetja ter glasovanjem bralcev (februar-marec 2012) vhodna informacijo za izborno komisijo. Izborna komisija glasuje o treh nominirancih, ki se uvrstijo v končni izbor na podlagi presoje strokovnega sveta. Glasovi članov izborne komisije skupaj z glasovanjem strokovnega sveta (skupinski glas) v sredini marca prinesejo končno odločitev, katero podjetje si je v svoji kategoriji prislužilo naziv zaposlovalca leta.

Rezultati in razvoj: dinamičen prenos praks

Poglobljene raziskave, ki jih vsako leto pripravijo v Zlati niti sodelujoče fakultete in organizacije, prinašajo pomembna spoznanja. Letos temeljijo že na petletni časovni vrsti in bodo ponovno objavljena v zborniku Zlata nit. Hkrati Zlata nit skupaj s partnerji in zainteresiranimi organizacijami v letu 2012 krepi dinamiko prenosa dobrih praks prek že uveljavljenih strokovnih dogodkov.

Dnevnikov model ali pentagram izbora zaposlovalca leta obsega pet razsežnosti: merjenje kakovosti odnosa med zaposlenim in organizacijo, uspešnost podjetja, ugotavljanje voditeljstva organizacije, mnenje širše javnosti - glasovanje bralcev, in končno oceno izborne komisije. Vsak izbor zaokroži izdaja zbornika.