Hollywood je zgodbo veselo pobral in ustvaril nekaj zanimivih filmov na to temo. V svetu avtomobilizma pa na srečo tak trk civilizacij in filozofij ni tako tragičen (ali dobičkonosen). Tukaj so še pred največjo nalogo postavljeni ravno kupci.

V primeru Chevroletovega avea in Škodine fabie je ta trk po eni strani velik, po drugi pa imata kar nekaj stičnih točk. Mogoče ravno toliko, da sta si avtomobila več kot različna.

Kupec je torej postavljen pred zanimivo izbiro: ali na eni strani korejska avtomobilska šola, ki za zmeren denar ponuja veliko, ali bolj preizkušena češko-nemška naveza, ki manj kot na obliko stavi na sodobno tehnologijo? Aveo je namreč klasičen predstavnik vzhodnjaške šole, ki je oblikovno z novo generacijo ogromno pridobil in postal zanimiv mestni avtomobil, ki mu človek skorajda ne more pripisati nobene šibke točke. A da ne bo pomote, smo jo našli, in to v notranjosti. Poleg zelo sprejemljive zunanje zasnove vozila je tudi armaturna plošča še zadovoljivo oblikovan izdelek, le občutek, da je vse skupaj malce prepoceni, nas nikakor ni hotel pustiti na miru. Poleg tega je več kot nadležno cvilil ventilator prezračevanja, a to je seveda stvar servisa, k najboljšemu občutku v avtomobilu pa ni prav nič pripomogel.

Škodina fabia pa je po drugi strani oblikovno avtomobil, ki ni bil mišljen za osvajanja src kupcev, pač pa njihovih denarnic. Avtomobil je daleč od estetskega, tukaj ima aveo v rokah veliko boljše karte, slika pa se ponovi tudi v notranjosti. Dolgočasna in prepoceni delujoča armaturna plošča je "zaščitni" znak tega avtomobila.

Oba pa zato ponujata sprejemljivo veliko prostora, pri čemer je aveo z dobrimi 4 metri dolžine (fabia jih meri skorajda do centimetra enako) vseeno prostornejši. Ali pa je bil vsaj tak občutek, kajti v fabii vse skupaj deluje bolj utesnjeno. Poleg tega aveovih 290 prtljažnih litrov tudi ni malo za okreten mestni avtomobil, pri fabii pa je prtljažni prostor odmerjen s 315 litri, kar je še več kot pri aveu, in s tem fabia postane še bolj prijazna prevozu tovora.

Kot se za ta preskusna avtomobila spodobi, je njuna okretnost več kot zadovoljiva, nekaj pa k temu prispevata tudi motorja. Tukaj pa fabia zaigra na svoj veliki adut: njen 1,2-litrski bencinski motor TSI, v preskusnem vozilu je bila nameščena različica s 63 kW (85 KM), je pravi motorni biser. Miren, zelo odziven, poskočen (177 km/h, 11,7 sekunde do stotice). Ravno tak, kot naj bi bil motor sodobne zasnove. "Downsizing" so očitno pri materinskem koncernu VAG zelo dobro zadeli, saj so njihovi motorji tega razreda bili že v drugih modelih deležni številnih pohvalnih besed. Če se kje skriva pravi razlog za nakup tega avtomobila, se zagotovo v motorju. Aveo na drugi strani stavi na precej bolj tradicionalno zasnovo, s čimer ne moremo trditi, da so staromodni, a 1,6-litrski štirivaljnik je s 85 kW (115 KM) na papirju močnejši (183 km/h, 11,3 s), v praksi pa se ne izkaže tako dobro kot manjši Škodin agregat. Je glasnejši, manj odziven, predvsem pa bolj požrešen. Na preskusu je popil okoli 8,5 litra goriva na 100 kilometrov, fabiin 1,2 TSI pa je bil zadovoljen tudi z litrom manj ali še več. In manj moči avtomobil nikakor ne ovira, saj se v praksi izkaže veliko bolje, kot bi pričakovali.

In seveda še cena, ta je eden od glavnih adutov obeh avtomobilskih filozofij. Tako aveo z opremo LTZ kot fabia z ambitionom imata vse, kar sodoben avtomobil skoraj mora imeti, od klime do ESP, ki pa je del serijske opreme pri aveu LTZ, pri fabii pa ga je treba za ta motor dokupiti za 280 evrov. In tako cenovna prednost fabie, ki po "golem" ceniku znaša 500 evrov (11.999 : 12.500), počasi le kopni, s primerljivo močnim motorjem s 77 kilovati in še bogatejšim paketom opreme pa cenovno že preseže nadvse mamljivega avea. Torej, katera od filozofij, ki tukaj trčita druga ob drugo, naj bi bila bolj uspešna? Težko je določiti, a dejstvo je, da aveo v ničemer ne zaostaja tako zelo veliko, da bi bil v izrazito podrejenem položaju. Trk civilizacij in filozofij vsaj v tem primeru lahko še kako godi - kupcu. Zaključek v piki na i.

več fotografij na www.dnevnik.si