Nekoč je veljal rek, da je lep dirkalnik tudi hiter. Letos bo očitno obveljalo, da je lahko hiter tudi malce manj lep, če ne kar grd dirkalnik. Prav je sicer, da je formula 1 vedno bolj varna, a vseeno si številni gledalci na dirkališčih in pred malimi zasloni zaslužijo tudi nekaj estetike. Ob uvedbi brezprofilnih pnevmatik in ogromnega sprednjega ter majhnega zadnjega krilca pred nekaj sezonami je bil šok kar velik. A s časom se vsi navadijo na malo drugačne štirikolesnike. Se bomo navadili tudi na te čudne nosove dirkalnikov? Da, verjetno sem bomo, kajti drugega nam ne preostane.

Verjetno ga ni poznavalca ali ljubitelja tega športa, ki ne bi vihal nos nad videzom letošnjih dirkalnikov, ki se, z izjemo McLarna in Marussie, lahko "pohvalijo" s stopnico na zgodnjem delu nosu dirkalnika. Zakaj so torej letos nastale te "stopnice"? Zaradi dejstva, da so po novih pravilih nosovi dirkalnikov lahko visoki največ 550 milimetrov, monokok okoli dirkačevih nog pa je še vedno visok 625 milimetrov. Z nižjimi nosovi želi FIA preprečiti, da bi dirkalnik ob bočnem trku z drugim ogrozil dirkačevo glavo. Z leti so namreč nosovi dirkalnikov postajali vedno višji in višji, saj so inženirji hoteli pod dno dirkalnika spraviti čim več zraka, s tem pa so izboljševali pritisno silo in posledično lego dirkalnika na stezi. Zato so letos predpisali tudi namestitev koncev izpušnih cevi in prepovedali "dodatno prepihovanje" difuzorja na zadku dirkalnika.

A več o spremembah pravil si lahko preberete v skici, veliko se jih bo spraševalo, ali bodo razmerja moči tudi letos vsaj podobna lanskim. In kot vse kaže, bodo, z le eno izjemo - Ferrarijem. Rdeči iz Maranella so očitno s konstrukcijo novega dirkalnika brcnili v temo, na testiranjih so bili obupno počasni, Felipe Massa je že previdno napovedal, da jih čaka še zelo veliko dela, in če preberemo med vrsticami, lahko razumemo, da so brcnili v temo. Fernando Alonso je nato popravil prvi slab vtis, a je tudi on ostal previden: "Letošnji dirkalnik ima eno veliko prednost, zelo hitro ogreje pnevmatike na delovno temperaturo. Že v prvem krogu lahko peljem na polno, lani smo imeli s segrevanjem trdih pnevmatik največ težav." A to je bil dovolj dober razlog za alarm in pri Ferrariju so, le nekaj tednov pred začetkom sezone, že začeli s spremembami na dirkalniku, predvsem na njegovih bokih.

Spremembe na dirkalnikih so nekaterim ekipam dale manj novih nalog, drugim pa več. Pri Lotusu, k njim se v formulo 1 vrača Kimi Raikkonen, so bili očitno zelo zadovoljni s svojim delom. Pri Red Bullu so ostali malo bolj skrivnostni in ne preveč širokoustni. Taktika, kako ne odkriti vseh kart naenkrat, se je do sedaj dobro obnesla. Ali kot je dejal Sebastian Vettel: "Letošnji dirkalnik je evolucija lanskega, ki je bil zelo dober. Zakaj ne bi bil zelo dober tudi letošnji?" Nekaj težav jim je sicer povzročala vzdržljivost, a tudi te stvari bodo hitro uredili, je prepričan Vettel, saj je pred njimi in pred vsem preostalimi dirkači če nekaj priložnosti za privajanje.

Letošnji dirkalniki so torej, z izjemo sprednjega dela in na novo postavljenih koncev izpušnih cevi, naslednje razvoje stopnje lanskih, kajti vse ekipe zdaj čaka tudi priprava na nova pravila, ki bodo v prihodnje bolj korenito zarezala v ta šport. A to je zgodba, ki bo prišla na vrsto kasneje.