V enem od takšnih posnetkov, ki je na YouTubu prejel že več kot 4,5 milijona ogledov, najstnica s koala kapo razloži svojo težavo. "Želela sem narediti video posnetek, da bi videla, če sem grda ali ne, ker mi veliko ljudi pravi, da sem grda in debela, vse ženske prijateljice pa mi pravijo, da sem tako zelo lepa, jaz si pa mislim: 'Utihni, ker nisem lepa.'“

Video posnetek je komentiralo že več kot 114 tisoč uporabnikov. Med komentarji so pozitivne besede, ocene in tudi kritike, ker se je odločila, da je posnetek sploh objavila. Podobni video posnetki se kar vrstijo po YouTubu, podobna vprašanja pa so se pojavljala tudi že na facebooku. Kaj se torej dogaja? Čemu kriki za pozornost?

Mladim je že od nekdaj svoj videz ocenjujejo na podlagi mnenja drugih, spletni mediji pa sedaj omogočajo, da mladostniki svojo samopodobo hranijo s še nikdar takšno lahkoto. Dr. Susan Abbott, sicer otroška psihologinja iz New Yorka, pa pravi, da najstnice s takšnim početjem kar vabijo spletne spolne plenilce. "Ni pretirano, če rečemo, da ima veliko teh deklet težave s samozavestjo,“ pravi Abbottovoa. "Namesto da bi se ukvarjale z rečmi, ki bi jih izpolnjevale – s svojim družabnim življenjem, celo z domačimi nalogami – se osredotočajo na svoj videz in tuje dojemanje tega videza.“

Video posnetki nas ne bi smeli presenetiti, pravi Emilie Zaslow, profesorica medijskih študij na univerzi Pace. "Javno objavljanje vprašanj kot je 'Sem grda?', ki so bila nekoč osebna, je smiselno glede na kulturni premik,“ je za AP povedala Zaslowa. Če temu dodamo še nedosegljive pritiske lepotne industrije, odmerke resničnostne televizije, ki lahko vsakega spremeni v zvezdo, in super zvezde, ki so odkrite s pomočjo video posnetkov, ki se prek spleta širijo kot virusi, "bi lahko te video posnetke razumeli kot nova oblika samopohabljanja, ki je primerljiva z rezanjem in prehrambenimi motnjami,“ dodaja Zaslowa.