Ugibanja o zaprtju omenjenih obratov, ki sta najmanj produktivna med peterico, so se okrepila po nedavnem pogovoru Marchionneja s časnikom Corriere della Sera. Med drugim je dejal, da se bodo morali umakniti iz dveh tovarn v Italiji, če zaradi nekonkurenčnosti ne bodo povečali izvoza v ZDA.

Poročanje italijanskih medijev o morebitnem zaprtju omenjenih Fiatovih tovarn je že povzročilo ostre odzive sindikatov. V sindikatu Fiom, ki je edini, ki ni pristopil k novim kolektivnim pogodbam v Fiatu, so nad ugibanji ogorčeni. V Fiomu pričakujejo, da bo Fiat govorice zavrnil kot netočne, od vlade pa pričakujejo, da bo zaščitila interese regij, je poročala italijanska tiskovna agencija Ansa.

Oglasila se je tudi prva dama sindikalne zveze Cgil, kamor sodi tudi Fiom, Susanna Camusso, češ da naj vlada skliče največja podjetja in jih povpraša, kakšne naložbe načrtujejo za zagon gospodarstva.

Iz drugih sindikatov sporočajo, da bi bilo zaprtje tovarn, v katere je Fiat vložil več 100 milijonov evrov, povsem nesmiselno. Hkrati opozarjajo, da so zaposleni v Fiatu morali v zadnjih dveh letih pristati na krčenje pravic, v zameno za kar je Marchionne obljubil za več milijard evrov novih projektov.

Fiat je lani sicer ustvaril 59,6 milijarde evrov prihodkov, v kar je vključenih tudi 23,6 milijarde evrov prihodkov Chryslerja, v katerem ima Fiat 58,5-odstotni lastniški delež. Brez upoštevanja rezultatov Chryslerja so se prihodki Fiata na letni ravni zvišali za 4,2 odstotka na 37,4 milijarde evrov.

Čisti dobiček Fiata je znašal 1,7 milijarde evrov, brez izrednih učinkov, povezanih z vrednotenjem Fiatovega deleža v Chryslerju ob konsolidaciji, pa 0,8 milijarde evrov.

Za letos Fiat načrtuje 77 milijard evrov prihodkov in med 1,2 in 1,5 milijarde evrov čistega dobička, kar pa bo, tako v Fiatu, v precejšnji meri odvisno od ekonomskih razmer v Evropi.