Kot so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP danes sporočili iz Renaulta, so kljub padcu čistega dobička lani uspeli povečati prodajo. Prihodki so se glede na leto 2010 povečali za devet odstotkov na 42,63 milijarde evrov, predvsem po zaslugi trgov izven Evrope. Družba je v 2011 tudi uspešno obvladovala stroške, čeprav visoke cene surovih materialov niso uspeli v celoti nadomestiti z večjo prodajo. Na poslovanje francoskega proizvajalca avtomobilov je lani vplival tudi potres s cunamijem na Japonskem, saj je bila proizvodnja v Renaultovih japonskih tovarnah motena.

Renault je sicer lani znova znižal zadolženost in je v stanju, da delničarjem za leto 2011 izplača 1,16 evra dividende na delnico, navajajo v družbi. Prav tako Renault posluje bistveno bolje kot njegov tekmec PSA Peugeot Citroen, ki je lani ob sedemodstotni rasti prodaje na 59,9 milijarde evrov prepolovil dobiček na 588 milijonov evrov. PSA je posledično že napovedal prodajo določenih nestrateških sredstev.

Fiat napoveduje najslabše leto od 1985 dalje

S podobnimi težavami se ukvarja tudi italijanski Fiat, ki je konec lanskega leta že zaprl proizvodni obrat na Siciliji. Legendarni proizvajalec je namreč lani na evropskem trgu utrpel okoli 500 milijonov evrov izgube, in to na račun svojih modelov za masovno prodajo. Prodaja je namreč upadla za 16 odstotkov na slabih 70 tisoč vozil, izvršni direktor Sergio Marchionne pa izboljšanja razmer ne pričakuje niti za kratkoročno prihodnost. Letos naj bi namreč italijanski avtomobilski trg zdrsnil na najnižjo raven od leta 1985 dalje, okrevanje pa pričakujejo šele leta 2014 ali kasneje. Posledično je Marchionne že napovedal krčenje stroškov in sodelovanje na področju razvoja tehnologije, prav tako pa si prizadevajo najti dolgoročnega evropskega partnerja.