Pregledali so štiri in ugotovili, da v njih posvečajo premalo pozornosti varnosti (analizam na parametre varnosti, zagotavljanju reprezentativnosti vzorcev proizvodnih serij in sledljivosti).

Aflatoksin v krmi in mleku je ena prvih tem, v katere se bo moral poglobiti tudi včeraj ustoličeni novi minister za kmetijstvo (in okolje) Franc Bogovič. Že na zaslišanju za ministra v državnem zboru je poudaril, da je bila afera z aflatoksinom šolski primer, kako se morajo odzivati nadzorni organi. "Prav je, da javnosti povemo, da je aflatoksin izloček plesni, ki napade koruzo, in da se mu je mogoče z dobrim sušenjem koruze izogniti. Prav je tudi, da se javnosti jasno pove stopnja nevarnosti, če se strup aflatoksin znajde v mleku. Mislim, da bi bil za mlekarne in mlečno proizvodnjo bistveno večji problem, če bi afero z aflatoksinom prikrili in bi se zanjo izvedelo čez dva meseca. To ni prava pot. Prava pot je ta, ki jo je ubrala veterinarska uprava, ko je javnost obvestila o pojavu aflatoksina v krmi in mleku in ko je tudi strokovno pojasnila, da njegova koncentracija v mleku že po nekaj dneh pade na normalno raven," je v pogovoru za Dnevnik povedal Bogovič.

Odgovora na vprašanje, kako bo pod novo vlado organiziran nadzor varne hrane, pa novopečeni kmetijski minister še nima. "To je ena zahtevnejših nalog, do katere se bo treba čim prej strokovno opredeliti. Varna hrana je namreč področje, na katerem lahko slovensko kmetijstvo pade ali se razvija," ocenjuje Bogovič.

Podlaga za iskanje rešitev bo poleg zapisanega v koalicijski pogodbi najverjetneje tudi revizijsko poročilo računskega sodišča, ki je med drugim ugotovilo, da se ob izrednih dogodkih inšpektorji treh ali celo štirih (tudi tržni inšpektorji) ministrstev na terenu srečujejo pri obravnavanju iste tematike. "Delo se podvaja, saj morajo inšpektorji ene organizacije v hrani pregledovati škodljive primesi, drugi prehranske dodatke, pokvarljivost, prisotnost bakterij in podobno. Vzamejo dva vzorca in ga vsak zase pošljejo v svoj laboratorij, medtem ko bi lahko le enega, kar bi bilo gotovo ceneje," so med drugim zapisali revizorji računskega sodišča. Opozorili so tudi na veliko neskladje interesov. Kmetijsko ministrstvo namreč po eni strani predpisuje dovoljene količine pesticidov, ki jih v kmetijstvu uporabljajo za zaščito rastlin, po drugi strani tudi določa, kako se bo izvajal nadzor nad živili (način vzorčenja, določanje števila in mesta odvzetih vzorcev, določanje, katere škodljive snovi se v hrani sploh nadzorujejo...). Revizorji opozarjajo, da takšna ureditev ministrstvu za kmetijstvo (po novem je pristojno tudi za okolje) "omogoča zlorabo položaja in skrivanje morebitnih težav, kajti interesi pridelovalcev hrane niso vselej združljivi z interesi njihovih uporabnikov".