Vsem smo zastavili enaka vprašanja, ker pa delujejo na različnih področjih – proizvodnja, zavarovalništvo in IKT – so njihove izkušnje dobrodošle širokemu spektru podjetij, iskalcem zaposlitve pa pomembna informacija, kako delujejo in razmišljajo najboljši zaposlovalci. 

Kako ste nagovorili sodelavce pred izpolnjevanjem ankete Zlata nit 2011?
Natalija Postružnik
: Na več načinov – z osebnim pismom predsednika uprave, v novembrskih motivacijskih obiskih predsednika smo izpostavili prednosti sodelovanja zaposlenih v tej raziskavi, osebno smo motivirali srednji nivo vodij s priporočilom, da motivirajo svoje zaposlene, na začetku anketiranja smo poslali e-sporočilo zaposlenim, vsak tretji dan smo v jutranji pregled dogodkov in objav v medijih, kamor vključujemo najpomembnejše dnevne novice in informacije, vključili tudi povezavo na spletno mesto izvajanja anketiranja – vedno z motivacijskimi razlogi, ZAKAJ pristopiti, ali pa s kakšno pomembno ugotovitvijo iz raziskave. Poskrbeli smo tudi za organizirano neformalno komunikacijo preko sveta delavcev in sindikata ter s predstavitvijo izsledkov v interni reviji.

Gregor Pipan: V tretje gre rado. Dajmo še enkrat dokazati, da sodimo med najboljše zaposlovalce! Glede na to, da smo dobili kar nekaj novih sodelavcev in sodelavk, morda tokrat celo v kategoriji srednjih podjetij.
Simona Petrič: V kratkem nagovorili smo sodelavce zaprosili za iskrenost pri odgovorih, ker to štejemo za ustvarjalni prispevek k uspehu in rasti podjetja. Pred anketo je bilo izdano tudi obvestilo o terminu izvedbe s praktičnimi navodili, priložili pa smo mu tudi dopis, ki nam ga je poslala ekipa Zlate niti. Čeprav smo proizvodno podjetje in večina zaposlenih izpolnjuje anketo klasično, strokovni kader pa preko elektronskega dostopa, smo tudi zadnjo anketo izpeljali hitro in organizirano, tako da izpolnjevanje ni povzročilo motenj v delovnem procesu.

Kakšen pomen ima Zlata nit ob drugih ocenjevanih, ki jih morebiti še uporabljate v podjetju?
Simona Petrič
: Ker smo se že prepričali, da nam projekt Zlata nit daje nepristransko in realno sliko zadovoljstva naših zaposlenih, izsledke analize pa lahko primerjamo z rezultati drugih podjetij, je to za nas najpomembnejša povratna informacija, ki jo uporabljamo tudi kot usmeritev za prihodnje delo in poslovanje ter za ustrezne potrebne ali pričakovane spremembe.

Natalija Postružnik: Izvajali smo SiOK, sodelovali pri Hewitt Associates, tudi sami smo izvajali raziskave, a ko se je leta 2007 pojavila Zlata nit, smo »preklopili« le na to. Je najobsežnejša, najbolj poglobljena in hkrati tudi edina, ki je usmerjena tako v zaposlene kot v vodstvo, hkrati pa povezuje pomembne elemente – inovativnost in trženje ter seveda finančne rezultate.

Gregor Pipan: Ko dobimo rezultate anket, jih preučimo in si zastavimo načrt izboljšav, ki bi pripomogle k večjemu zadovoljstvu sodelavcev. Zlata nit je za nas eden izmed pomembnejših kazalnikov, ki kažejo na splošno počutje kolektiva. Zanimivo je tudi spremljanje razvoja kolektiva preko spremembe ocene ankete glede na prejšnje leto.

Zakaj se vsako leto prijavljate v Zlato nit?
Gregor Pipan:
Ker nam je všeč tema, ki jo ta projekt postavlja v ospredje. Motivirani zaposleni so ključni za uspeh podjetja, zato je prav, da se na nacionalni ravni spodbuja odgovoren in spoštljiv odnos do zaposlenih. Menimo, da s sodelovanjem spodbujamo dobre prakse zaposlovalcev, lahko pa tudi vsako leto znova razmislimo o napredku na tem področju. Ne nazadnje lahko svoje dobre prakse delimo z drugimi podjetji.

Natalija Postružnik: Kot je rekel predsednik uprave – Zrcalce, zrcalce, na steni povej ... – gre za refleksijo dogajanja v podjetju; gre za to, da ugotovimo, kje smo ter kako odsevajo naša prizadevanja v HRM, internem komuniciranju, vodenju itn.

Simona Petrič: Uspešnost poslovanja in vodenja podjetja je tudi v prilagajanju in ustvarjanju optimalnih notranjih in zunanjih delovnih razmer. Poslovodstvo mora poznati realno stanje v zvezi z zadovoljstvom svojih zaposlenih sodelavcev ter spremljati tovrstne okoliščine tudi v primerljivih podjetjih. Sočasno anketa Zlate niti zelo dobro in skrbno analizirana in pripravljena anketa zadovoljstva zaposlenih, ki jo lahko za anketiranje svojih zaposlenih uporabi vsako podjetje in mu tako ni treba posebej pripravljati svoje.
S tem namenom podjetje Elvez sodeluje v Dnevnikovem medijsko-raziskovalnem projektu Zlata nit že od samega začetka. S poglobljeno analizo posnetka stanja in odnosnih relacij, ki jo prejmemo po vsakoletni raziskavi, preverjamo, kaj v podjetju delamo dobro ali slabo ter kje so potrebe ali priložnosti za izboljšanje ali optimizacijo stanja za večje zadovoljstvo vseh, ki v delovni organizaciji sodelujemo. To je pravi ključ do postavitve uspešne organizacije.

Če bi vas nepoznavalec vprašal, kaj je Zlata nit, kako bi mu odgovorili in kako bi ga spodbudili k prijavi?
Gregor Pipan:
Zlata nit je projekt, ki predstavlja in nagrajuje podjetja, ki so uspela za svoje zaposlene ustvariti spodbudno in motivirano delovno okolje, ter s tem postavlja zgled vsem drugim slovenskim podjetjem. Če so to v vašem podjetju pomembne vrednote in menite, da svojim zaposlenim omogočate takšno delovno okolje, predlagam, da se prijavite. S pomočjo anonimnega vprašalnika, ki ga bodo izpolnili zaposleni, boste lahko dobili marsikatero zanimivo in uporabno informacijo ter izvedeli, kako daleč dejansko ste na tej poti.

Simona Petrič: Na podlagi naših izkušenj bi projekt priporočila vsem tistim zaposlovalcem, ki iskreno želijo ugotoviti pravo stanje, zadovoljstvo zaposlenih in kakovost delovnega okolja ter posledično sprejeti ukrepe za ustrezne potrebne in pričakovane spremembe. Samo to lahko vodi v pravo smer, do ustvarjanja čim boljšega delovnega okolja in funkcioniranja podjetja. Še posebno to velja v današnjih zaostrenih gospodarskih razmerah, ko je po našem mnenju zelo priporočljivo, da vsak delodajalec iskreno pogleda vase in v svoje razmere ter ob dani sliki in situaciji naredi prave, učinkovite poteze za bodoče poslovanje.

Natalija Postružnik: Zlata nit je raziskava, ki odgovarja na vprašanja, ki si jih na področju HRM in razvoja zaposlenih še nisi niti zastavil, saj si bil preveč obremenjen z iskanjem odgovorov, kako povečati prodajo. Ob tem pa si spregledal, da je ta odvisna od »tvojih« ljudi. (Smeh)