Vsako leto je pred začetkom sezone v reliju zgodba zelo podobna. Glavno vprašanje je, kdo bo premagal Loeba, in vsako leto je ob koncu sezone odgovor enak: nihče. Loeb je trdno v sedlu svetovnega prvaka že od leta 2004, zbral je osem zaporednih naslovov in nič ne kaže, da je želja po deveti skupni zmagi kaj manjša.

Prestižni reli Monte Carlo se na koledar SP vrača po treh letih, ko je v okolici kneževine potekalo tekmovanje pod okriljem serije IRC. Tokrat bodo hitrostne preizkušnje po zavitih in ozkih ter pogosto še zasneženih cestah v okolici Valenca spet štele za točke svetovnega prvenstva. Poleg Loeba, ki je tu zmagal v letih 2003, 2004, 2005, 2007 in 2008, so na startu še Francois Delecour, Sebastien Ogier, Mikko Hirvonen in Bryan Bouffier, ki so zmagali bodisi v SP ali v IRC. Trasa relija je ljubiteljem te dirke znana, letos bodo dirkači skupno morali prevoziti 430 km na 18 "brzincih", ki so tokrat razdeljeni na pet dni, v nedeljo bo na sporedu samo posebna etapa, takoimenovani "power stage", ki prinaša najboljši trojici dodatne točke za SP.

Brez zapletov sicer ni šlo, saj je Mednarodna avtomobilistična zveza Fia zaradi marketinških sporov do zadnjega iskala partnerje za izvedbo relija, nato pa so v avtomobilskem klubu Monte Carlo zagotovili, da bodo sami prevzeli organizacijo tekmovanja. Monte je sicer prva postaja letošnje sezone, ki bo imela še 12 dirk. Februarja bo na sporedu snežna preizkušnja na Švedskem, nato se bodo dirkači marca in aprila selijo na toplo v Mehiko in na Portugalsko, maja in junija bodo dirke v Argentini, Grčiji in na Novi Zelandiji, avgusta v Nemčiji na na Finskem, septembra v Walesu, oktobra bodo vozili v Franciji in Italiji, sezona se bo v Kataloniji končala 11. novembra.

Loeb ostaja v stari ekipi, kot prvi dirkač tovarniškega moštva Citroen se bo v lov za deveti naslov podal z dirkalnikom DS3. Na relijih v kneževini je v sedmih nastopih zmagal petkrat, tako da ima tudi letos dobre možnosti. "Zame ni nobenega dvoma, reli Monte Carlo spada pod okrilje svetovnega prvenstva. To je najbolj znana dirka in ni pravega boja za naslov brez Monteja. Pa še sam sem bil tukaj vedno uspešen," je dejal Loeb. Stari maček ima letos novega moštvenega tekmeca; namesto mlajšega rojaka Sebastiena Ogierja, ki ni bil zadovoljen s statusom v ekipi, je zdaj drugi voznik francoske tovarne Finec Mikko Hirvonen, v prejšnjih sezonah eden glavnih tekmecev v SP, ko je še vozil za Ford. Tudi Hirvonen ima na Monteju dobro izhodišče, saj je leta 2010 zmagal v konkurenci IRC.

Citroenov glavni tekmec zadnjih let Ford je obdržal drugo polovico finskega dvojca, po novem bo prvi voznik Jari-Mati Latvala, družbo pa mu bo delal še en izkušen dirkač, Norvežan Petter Solberg, leta 2003 tudi zadnji svetovni prvak pred obdobjem Loeba. Ogier je prestopil k Volkswagnu, ki pa letos še nima ekipe, saj se pripravlja za vstop leta 2013, tako da bo nekdanji mladinski svetovni prvak v tej sezoni tekmoval s Škodo Fabio razreda SWRC.

Začetek relija in sezone sicer ni popolnoma po okusu Loeba, saj je po dveh hitrostnih preizkušnjah od današnjih štirih v vodstvu Fordov dvojec Latvala - Solberg, tretji je Ogier, četrti pa Loeb.