Da bi si lažje zapomnili koncept paralelnega razmišljanja, na katerem temelji metoda Šest klobukov razmišljanja, je dr. Edward de Bono, njegov avtor, smeri razmišljanja simbolično poimenoval „klobuki“ – kot nekaj, kar si nadenemo na glavo, v kateri poteka razmišljanje, in potem spet snamemo. Klobuke je poimenoval po barvah, ki nas spomnijo na smer oziroma na vidik razmišljanja.

Tako razmišljamo:
1.o dejstvih in podatkih popolnoma nevtralno (bel klobuk),
2.čustvih in intuiciji izrazito subjektivno (rdeč klobuk),
3.prednostih in koristih, ki jih lahko izvlečemo iz zadeve (rumen klobuk),
4.tveganjih in grožnjah, kar je žal najbolj pogost način pri razmišljanju o novostih (črn klobuk),
5.novih idejah, konceptih in alternativah, ki jih lahko zavestno sprožimo s tehnikami lateralnega razmišljanja (zelen klobuk) ter
6.razmišljanje načrtujemo, nadziramo celoten proces razmišljanja in ga na koncu povzamemo v zaključek (moder klobuk).
„Na ta način vsako zadevo natančno osvetlimo, iz debate odstranimo egotripe in bahanja posameznikov, iz ljudi izvlečemo najboljše in jih ne kategoriziramo, pri razmišljanju pa prihranimo čas in posledično tudi denar,“ poudarja mag. Nastja Mulej, edina licencirata trenerka de Bonovih metod razmišljanja. Delavnica Šest klobukov razmišljanja bo pod njenim vodstvom potekala v soboto, 21. januarja in dva tedna pozneje, torej 4. februarja, koncept lateralnega razmišljanja pa bo predstavila 11. februarja prav tako na celodnevni delavnici. 

Mag. Nastja Mulej je naštela vrsto prednosti Šestih klobukov razmišljanja za podjetja oziroma enovite time in vodje, ki se želijo kaj naučiti:  
1. presežemo analiziranje, kritiziranje, argumentiranje, kategoriziranje in izhajanje izključno iz lastne resnice
2.  vadimo razmišljati bolj osredotočeno, s tem bolj celovito, posledično bolj sodelovalno, soglasno in – ker je brez konfliktov – krajše  
3.  klobuki omogočajo fokusirano vodenje sestankov, v skladu s časom ter ob sodelovanju vseh navzočih
4.  upoštevamo čustva, stališča, mnenja drugega kot pomembnega dejstva za nas
5.  zavemo se pomena predstavljanja lastnih čustev in razpoloženj ter poslušanja svoje intuicije, kar vse vpliva na odločitev
6. iščemo prednosti, ne samo slabosti, kar okrepi ideje
7.  pomaga nam kritično razmišljanje preoblikovati v konstruktivnega
8.  naučimo se osnov kreativnega razmišljanja
9.  to je najbolj primeren način sestankovanja v primeru strateškega načrtovanja, letnega razgovora, reševanja težav, izboljševanja postopka, generiranja alternativ in ocenjevanje nečesa
10. Šest klobukov lahko uporabljamo samostojno, v pogovoru, ali pa, kar nam pride najpogosteje prav, v skupini

Lateralno razmišljanje pa je za vse, ki se želijo naučiti namernega kreativnega/lateralnega razmišljanja, ki je dopolnilo vertikalnemu. Uporabljamo ga za:
1.       reševanje problemov
2.       predlaganje izboljšav
3.       iskanje novih priložnosti
4.       da lahko objadramo fokusno situacijo in izpeljemo druge različice vprašanj, iz katerih lahko izhajajo odgovori
5.       redefiniranje in čiščenje fokusne situacije
6.       da lahko izvlečemo alternativne ideje iz konceptov
7.       izpodbijanje ustaljenega stanja z vidika naših lastnosti in prepričanj
8.       da se s pomočjo naključne spodbude - besede, slike - hitro spomnimo svežih idej.
 
„Delavnice priporočam vsem, ki želijo svoje tradicionalno razmišljanje dopolniti še z razmišljanjem o koristih, rešitvah, možnostih, ter se za svojo učinkovitost naučiti upoštevati tudi zaznave drugih, ne le potrjevati svoje resnice. Vsem, ki se želijo izogniti prepirom, nesporazumom zaradi samoumevnosti, praznim in razvlečenim sestankom, iskanju krivcev in vzrokov, vedno istih, ustaljenih rešitev. Vsem, ki dojemajo razmišljanje kot zabavno in igrivo, kot spremenljivo, ne fiksno za vedno. Vsem, ki želijo doprinašati, ne le jemati, se izpopolnjevati, ne biti samozadovoljni, se želijo učiti, ne uveljavljati svojega prav,“ poudarja mag. Nastja Mulej.

V slabih treh letih njenega dela je bilo na njenih individualnih delavnicah nekaj več kot tisoč posameznikov, na predavanjih na konferencah, srečanjih in seminarjih pa že skoraj 4.000. Mag. Nastja Mulej namerava letos izpeljati tudi dvodnevno delavnico Lateralnega razmišljanja z orodji Provokacija in Premikanje ter Žetev in Obravnava idej – poleg Fokusa, Izvlečka koncepta, Izpodbijanja in Naključne spodbude. Spodbujanje razmišljanja med osnovnošolci se letos nadaljuje. Tako bo Nastja Mulej s sodelavci izdala Gradivo za poučevanje razmišljanja v šolah CoRT 1 (Konstruktivnost) in CoRT 4 (Kreativnost). Na nekaterih šolah CoRT že poučujejo, Mulejeva pa upa, da bo Razmišljanje kot izbirni predmet v zadnji triadi osnovne šole čim prej na ministrstvu tudi odobren. Kar bo dolgoročno zagotovilo, da bodo v delovne sredine stopali ljudje z izdelanimi metodami generiranja novih idej in inovacij, predvsem pa s spoštljivim in jasnim načinom komuniciranja s sodelavci.

Tudi zato letos na šolah nadaljujejo s Krožki za razmišljanje z učitelji, ki so obiskali katero od de Bonovih delavnic in jim je tovrsten način razmišljanja blizu. Uvedli bodo tudi novo orodje razmišljanja Power of Perception (Moč dojemanja/zaznavanja), ki je sorodno orodje CoRT 1, le da je namenjeno odraslim, orodja razmišljanja pa bo tudi sicer mogoče vaditi, saj je razmišljanje veščina in ga zato lahko izboljšamo, v sklopu Kluba za razmišljanje, kjer se bodo enkrat mesečno srečevali vsi, ki so na delavnicah že spoznali de Bonove metode razmišljanja.