Hoja in kasneje lahkotnejši tek sta primerna za vse in vsakogar, najbolj pa za otroke in začetnike ter srednjo in starejšo generacijo, saj gre za nezahtevno in nenevarno dejavnost, še posebno, če jo izvajamo v bližini doma, naselja ali mesta. Tudi tehnično hoja po snegu ni zahtevna, vseeno pa je prve korake (oziroma od 3 do 5 ur) priporočljivo narediti pod nadzorom učitelja hoje in teka na smučeh, ki nas bo sproti poučil o pravilni tehniki in nas opozoril na morebitne napake.

Najlepše je v dobri družbi

Za to preprosto elementarno zimsko dejavnost ni potrebna kakšna posebna kondicijska priprava, niti (pre)draga oprema, pa tudi urejene proge niso pogoj. Če smo bili prek leta telesno aktivni, je v jesenskih mesecih zaradi uporabe palic dobro nekoliko več pozornosti posvetiti naši vzdržljivosti ter predvsem krepitvi rok in zgornjega dela telesa.

Ko se odločimo za zimsko pohodništvo, nikar ne pozabimo na skrb za lastno varnost in seveda dobro počutje. To bomo dosegli, če bomo uporabljali primerno (ne preveč zahtevno in drago) opremo, če bomo izbrali primerne terene ter se prilagodili vremenskim in snežnim razmeram ter sopohodnikom, kajti pohode je najlepše izvajati v družbi družinskih članov, prijateljev ali v okviru organizirane skupine.

Zelo primerno je, da je na čelu take skupine najbolj vešč in rutiniran pohodnik, ki ima občutek za primeren tempo, vmesne odmore, utiranje smučine in omogočanje pomoči, če jo kdo iz skupine potrebuje. Treba je paziti na to, da kdo od sopohodnikov ne zaostane preveč za skupino in da ne zaide s poti. Seveda to pomeni, da bodo na čelu skupine tisti, ki so dobro telesno pripravljeni in pohodništvo vsaj delno obvladajo.

Drsalni korak ni primeren

Udeležba na pohodniško-tekaških prireditvah je sicer priporočljiva, vendar le na tistih, ki nimajo izrazito tekmovalnega naboja, ki potekajo na ravninskem ali rahlo valovitem terenu in na krajših razdaljah. Tovrstnih prireditev se je najlepše udeleževati predvsem zaradi druženja, nikakor pa ne smejo postati zasvojenost. Za izvajanje pohodništva na smučeh so primerna vsa športna oblačila, ki so topla in zračna, kar velja tudi za pokrivalo in rokavice. Čevlje je treba kupiti skupaj z vezmi in naj bodo istega proizvajalca. Smuči naj bodo nekoliko krajše in širše od tekaških ter take, da jih ni treba mazati z mažami za oprijem s snegom. Drsno ploskev smuči je priporočljivo občasno (le spredaj in zadaj) namazati s parafinom, kar omogoča boljše drsenje, saj je srednji del smuči (pod stopalom) narebren in preprečuje zdrse nazaj. Take smuči seveda niso primerne za drsalni korak. Palice naj bodo po možnosti kovinske in naj imajo nekoliko večjo krpljico, saj bomo občasno zagotovo hodili tudi po celem snegu. Segajo naj do podpazduhe ali do vrha ramen.

Slovenija premore številna nižja in nekoliko višja pogorja, kjer je v zasneženih zimskih mesecih (februar in marec) vedno dovolj snega, kjer je stabilno vreme in so daljši dnevi, ki omogočajo prečudovite planinske pohode s tekaškimi in predvsem pohodniškimi smučmi. To je treba izkoristiti, čeprav je res, da so ti pohodi nekoliko zahtevnejši.