"In tako smo ugotovili, da ima podjetništvo lahko veliko širši smisel ter razvili storitev, s katero želimo pomagati drugim podjetjem. Ta vizija se tudi ujema z našimi pogledi na svet," dodaja Brenko.

Kljub temu da se slovenska zagonska podjetja uspešno predstavljajo na tujih trgih, pa je med mladimi še vedno veliko takih, ki po študiju raje brezposelni čakajo na bolj "varno" obliko zaposlitve. Pri razmišljanju, česa se njegovi vrstniki v podjetništvu najbolj bojijo, je Brenko najprej pomislil, da med njegovimi vrstniki ni veliko podjetnikov, tisti, ki so podjetni, pa nimajo večjih strahov. "Nekako vedo, da želijo narediti nekaj svojega, in ne morejo zanikati kreativne energije, ki jih preveva," pravi Brenko, ki pa opaža, da se večina njegovih vrstnikov ne odloča za podjetništvo, ker nimajo podpore.

Potrebujemo podporo za sanjače in drugače misleče

"V Sloveniji ni močne kulture in podpornega okolja, ki bi imelo zadostno neformalno tradicijo in bi sprejemalo in podpiralo sanjaške in drugače misleče posameznike. Vsaka podjetniška ideja se prične s sanjami in sanjarjenjem, in ne s hladnimi številkami poslovnih načrtov," pravi gonilna sila Shopamine.com ter nadaljuje, da mora imeti podjetnik predvsem možnost izraziti svoje ideje ter okolje, ki te ideje sprejema ter jih aktivno in uspešno povezuje s formalno strukturo poslovanja. "Pri nas se izraza podjetnik drži črn oblak predstave, da gre za zoprnega kravatarja, ki nadira in izkorišča svoje podrejene. V resnici pa je startup rokenrol band," dodaja Peter Brenko.

Pa je že koga poskušal zapeljati v svoje vode? "Najprej sem prepričeval, potem sem pa ugotovil, da moram vsakega, s katerim bi lahko potencialno sodeloval, najprej vprašati, česa si želi v življenju. Kakšne so njegove sanje in kaj bi rad počel. Šele po tem lahko začneva skupaj razmišljati, kako se vse to sklada z zgodbo podjetja," odgovarja in dodaja, da je prepričevanje kot črna magija. "Tiste sodelavce, ki jih hitro prepričate v sodelovanje, tudi hitro izgubite, saj moč vašega uroka lahko zelo hitro zbledi," pravi Brenko.

Seveda nas je zanimalo, o čem danes sanjajo mladi v študentskih letih. Matija Goljar, študent ekonomije in podjetnik v eni osebi, je prepričan, da se vsak študent vsaj enkrat v življenju poigrava z idejo o svojem poslu in zaslužku. A je zelo malo takih, ki so pripravljeni udobje domačega kavča in dela prek študentskih napotnic zamenjati za trnovo podjetniško pot in svojo zamisel tudi uresničiti.

Matija Goljar, študent ekonomije in podjetnik v eni osebi. (Foto: dokumentacija Dnevnika)

Še tako genialna ideja bo namreč brez vrednosti, če je avtor (s svojim timom) ne uresniči. "Ideja je samo majhen delček mozaika, mnogo bolj pomembna je njena realizacija. To pa zahteva kar precej dela in tu je največje sito," pravi Goljar, ki se mu morebiten neuspeh ne zdi prav nič slabega.

Bolje povprečna ideja in odlična ekipa kot obratno

"Za čim boljši odriv z odskočne deske se je o ideji dobro posvetovati s čim več ljudmi. Mimogrede, močno dvomim, da bo kdorkoli hotel neko idejo ukrasti. Večina ljudi je prelenih, da bi se tega lotili in zato ideje niso sposobni realizirati, tisti, ki so tega sposobni, pa že tako delajo na svojih projektih," meni Goljar, ob tem pa poudarja nujnost čimprejšnje predstavitve produkta na trgu. "Kako boste vedeli, ali se splača prodajati limonado v središču Ljubljane? Tako da boste naredili anketo in jo preoblikovali v poslovni načrt s finančnimi projekcijami, ali tako, da boste za nekaj ur postavili stojnico in jo prodajali."

Za uspeh je izjemnega pomena tudi ekipa, ki idejo uresničuje. "Marljivost in iznajdljivost posameznika sta za uspeh mnogo bolj pomembni kot dobra ideja. Dobro je, če gre za kombinacijo obojega, ampak če bi se odločal svoj denar vložiti v dobro idejo s povprečno ekipo ali pa v povprečno idejo z dobro ekipo, bi se odločil za drugo možnost. Uspešni bodo tisti, ki bodo svoji podjetniški poti posvetili več časa in morda zato tudi zamudili zabavo ali dve. Tako kot so bolj uspešni tisti športniki, ki več trenirajo," je svoj pogled na recept za uspeh pojasnil Matija Goljar.