V izvedbi leta 2011 je Stanovnik z 11. mestom dosegel svojo najboljšo uvrstitev na vseh Dakarjih, za las pa je zaostal za željo, ki jo je ponovil tudi na današnji predstavitvi projekta v Ljubljani - rad bi se uvrstil med deseterico v skupnem seštevku. "Ta uvrstitev med deset je moja želja že deset let. Če bom 20., lahko rečem, da ne bom zadovoljen; 15. mesto bo tako tako, deseterica pa je tisto, kar si res želim," je dejal Stanovnik, ki ne skriva tudi drugega cilja, zmage na kateri od etap. Teh bo letos na reliju 14, ena več kot lani. "Teoretično bi bila najlažje dosegljiva zmaga na etapi v Fianbali. Teren poznam, tam sem si pred dvema 'odtrgal' prst, tega ne bom več naredil, bil sem tudi že tretji, tako da bi zdaj lahko tudi zmagal," je bil dobro razpoložen Stanovnik.

Temelje za nastop so predstavljali treningi z osebnim trenerjem Rokom Svetkom, ki so trajali šest tednov. Zato je Stanovnik prepričan, da bo kljub dirkaško zrelim letom (rojen je leta 1964) povsem konkurenčen mlajšim tekmecem, vrhunec forme na reliju pa so v njegovi ekipi načrtovali za del po 5. januarju: "Nemogoče je formo tempirati tako, da bi zdržala celoten reli. Pomembno je, da si najboljši takrat, ko je najbolj potrebno, na koncu relija pa se bo pokazalo, kdo je dobro pripravljen, pa tudi, kdo ima dober motor."

Na tem področju bodo letos tekmovalci bolj izenačeni. Po eksperimentih prirediteljev z različnimi prostorninami motorjev bo v prihajajočem letu nastop mogoč samo s 450-kubičnimi. Stanovnik bo nastopil s preizkušeno "zverino" znamke KTM, ki ima za sabo že letošnji reli Dakar in se je na njem tudi dobro odrezala. "Za naše razmere je to blazno drag motor, pa niti ni ne vem kako lep. A je preizkušen, z njim sem odpeljal Dakar 2011. S sabo bomo tokrat vzeli le rezervno poltovarniško vzmetenje," je tehnične podrobnosti pojasnil Stanovnik. Svoj 36.000 evrov vreden dirkalnik bo videl šele čez nekaj dni, ko ga bo, tako kot vsi drugi tekmovalci, prevzel v Argentini, kamor so prireditelji že novembra z ladjo poslali vse dirkalnike in drugo opremo za reli.

Na reliju Dakar se obeta nekaj novosti. Najbolj pomembna je, da bodo dirkačem ob menjavah pogonskih agregatov določili časovni pribitek. Po mnenju Stanovnika bo to pomenilo bolj enakovreden boj, saj so nekateri najboljši dirkači (in tisti z največjimi proračuni) na prejšnjih dirkah tudi po petkrat zamenjali motorje, sam pa je večinoma vozil z enim samim. Nekaj novosti je tudi v trasi, namesto v Buenos Airesu je start v Mar del Plati, cilj pa prvič doslej v Peruju, kjer bo reli gostoval zadnje tri dni.

Marc Coma in Cyril Despres sta tista, ki bosta najverjetneje glavna favorita za končno zmago, meni slovenski dirkač. Za etapne pa se obeta hud boj: "Letos je dirka specifična. Vsi bodo napadli stoodstotno, nihče ne bo čakal v ozadju, na vsaki etapi bo vsaj 30 dirkačev, ki lahko zmagajo".

Dirka se bo s ceremonialnim startom začela 31. decembra, že 1. januarja pa se bo začelo zares s hitrostno preizkušnjo. Le 8. januar bo prost dan, cilj bo 15. januarja v Limi.