V Londonu sem imel možnost daljšega pogovora z enim od soustanoviteljev Yandexa, Ilyo Segalovichem, s katerim sva se dotaknila tudi te teme, predvsem pa njihovih prvih korakov od ideje do tega, da so sedaj na borzi vredni nekaj milijard dolarjev. Njegovo izhodišče o ideji je bilo zanimivo – ideja je sveti gral, vendar se je potrebno zavedati, da v istem trenutku na svetu vsaj še trije ljudje razmišljajo o podobni ideji. In bolj kot sama ideja je pomembna njena realizacija. Še bolj kot to pa je pomemben tim, ki stoji za idejo in jo realizira.

Zelo lep je primer domačega Koornka, ki ga je, zaradi debate na pikniku, v enem večeru naredil Matija Rijavec in je bil precej podoben Twitterju – vendar s to razliko, da je imel Koornk leta 2008 že implementirane stvari, ki jih je Twitter predstavil šele leta 2011. Torej se da tudi ideja nadgraditi oziroma izboljšati.

Precej podobna zgodba se je zgodila nam , Oust.me, ko je Foursquare pred časom prenovil svoje spletno mesto, ki je zelo podobno - kar je opazilo precej naših uporabnikov - našemu. A si to štejemo kot kompliment, kajti le redko se zgodi kaj takega. Očitno smo že od začetka razmišljali v pravi smeri!

Ampak nazaj k ideji in mojemu razmišljanju. Slovenci smo polni idej, sam zase vem, da jih imam vedno "na zalogi", vendar se tudi zavedam, da jih ne bom uspel realizirati. In zato zelo rad delim ideje in če kdo uspe katero od njih realizirati, sem izredno vesel, da se je vse skupaj tako končalo. Če bo kdo obogatel od kakšne moje ideje, bom še bolj ponosen, kajti zavedal se bom, da sem pravilno razmišljal. Vendar s tem, ko delim svoje ideje, dobim tudi povratne informacije, ki mi pridejo še kako prav pri vsaki nadaljni odločitvi.

Veliko mladih, ki so začeli delati prve korake v Startup svetu, se ukvarja z vprašanjem, ali idejo komu predstaviti, jo deliti z drugimi in tvegati, da si jo kdo »izposodi«, ali pa začeti z njeno realizacijo. Moj nasvet je zelo preprost – preden bi začel z raziskavami trga, načrtovanjem in sestavljanjem ekipe, bi to idejo predstavil prijateljem ali ljudem, ki že imajo izkušnje v Startup svetu.

Njihovi odgovori bodo zelo dober pokazatelj, ali gre ideja v pravo smer ali ne. V končni fazi, tudi če vas nekdo skritizira, se lahko vseeno lotite ideje in jo realizirate ali pa upoštevate kritiko in celotno zadevo še izboljšate. Velikokrat so ravno zunanji opazovalci tisti, ki so veliko manj obremenjeni in veliko bolj racionalno ocenijo vse skupaj!

In poskusite deliti ideje s svojimi prijatelji, kolegi ali znanci. Saj jih imate, kajne?