Skoraj tri leta in pol po ustanovitvi grozi združenju, katerega osnovni namen je bil predstavljati enoten glas moštev v formuli ena v pogajanjih z Mednarodno avtomobilistično zvezo (FIA), razpad.

V ozadju odločitve so kot vedno denarne težave oziroma spor o že dalj časa trajajočem zelo žgočem vprašanju zniževanja stroškov v tem športu. Vsa moštva namreč ne razpolagajo z enako velikimi proračuni, zato bi rada omejila porabo, kar pa niti najmanj ni všeč najbolj bogatim moštvom, ki varčevanje vidijo kot velik korak nazaj v razvoju tega športa.

Ne glede na izstop iz Fote v Ferrariju napovedujejo, da bodo še naprej z ostalimi moštvi v karavani sodelovali pri usklajevanju sporazuma o omejevanju proračunov, ki zadeva tudi vprašanje novih tehnologij. Če se ne morejo dogovoriti, nima smisla, da vztrajajo v Foti, je dal vedeti Ferrari.

"Ta sporazum bi moral biti čim bolj uspešen in učinkovit, še strožje bi moral obravnavati področja, kot so aerodinamika, uravnotežiti nekatere poglede na testiranja in ga razširiti na področja, ki vanj še niso zajeta, kot so motorji," je zapisano v izjavi Ferrarija. V tem moštvu želijo, da bi formula ena znova postala preizkusni poligon naprednih tehnoloških rešitev, ki bi jih lahko nato prenesli v uporabo tudi na komercialnemu trgu.

Večina moštev sicer podpira varčevalne ukrepe, Ferrari in Red Bull pa se zavedata, da ni uspehov brez velikih vložkov. Ne glede na izstop najboljše in tretje ekipe letošnje sezone iz Fote se bodo vodilni možje v kratkem še enkrat sestali s preostalima dvema velikima moštvoma Mercedesom in McLarnom, da bi morda le poiskali soglasje o varčevanju.