Krokarji naj bi kljune in krila uporabljali za sporazumevanje tako kot ljudje uporabljamo roke. Znanstveniki so odkrili, da naj bi s kljunom in krili krokarji drug drugega opozarjali na objekte in živali v bližini, poroča Scientific American.

Človeku podobne opice niso edine, ki uporabljajo kretnje

Prvič se je zgodilo, da so znanstveniki kretnje opazili pri vrsti divjih živali, ki niso primati. Sporazumevanje z rokami je bilo dolgo časa razumljeno zgolj kot način sporazumevanja majhnih otrok, ki še ne znajo govoriti. Kasneje so znanstveniki ugotovili, da na določene stvari "kažejo“ tudi domače živali, a so kasneje ugotovili, da določene kretnje domače živali prevzamejo od svojih lastnikov.

Prvič so sporazumevanje z mimiko in kretnjami v divjini opazili pri šimpanzih v Ugandi. Šimpanzi so s praskanjem določenega dela svojega telesa drugemu šimpanzu pokazali kateri del telesa potrebuje nego, navaja besede Maxa Plancka, enega izmed raziskovalcev divjih živali, portal Scientific American.

Foto: Tomaž Skale

Krokarji skoraj tako inteligentni kot opice?

V zadnjih leti so znanstveniki ugotovili, da so krokarji in njihovi sorodniki, vrane na primer, zelo inteligentni. Precej bolj inteligentni od ostalih vrst ptic in v nekaterih pogledih se njihovo inteligenca lahko kosa celo z inteligenco človeku podobnih opic.

Da bi ugotovili, če tudi krokarji uporabljajo določene geste za sporazumevanje, so se znanstveniki lotili natančnega opazovanja in proučevanja divjih krokarjev v enem izmed parkov v Avstriji. Vsakega izmed krokarjev so označili, da so jih med sabo lahko lažje ločevali. Ugotovili so, da kljune uporabljajo tako kot ljudje uporabljamo roke, za sporazumevanje in kazanje na stvari.

Odkritje, da tudi krokarji, ki veljajo za živalsko vrsto, ki je znana po medsebojnem sodelovanju, bi lahko znanstvenikom pomagalo odkriti, kako so se kretnje rok razvile pri človeku.