Zakaj ste se po Zaposlitvenih petkih v gospodarstvu odločili še za Zaposlitveni torek in obiske v nevladnih organizacijah in javni upravi?

Na željo ŠOU v Ljubljani, da bi skupaj izpeljali podoben projekt. Poimenovali smo ga Zaposlitveni torek in ga, da bi mladim ponudili čim širši vpogled na trg dela in delodajalce, razširili na vse delodajalce, torej tudi na javno upravo in nevladne organizacije.

Kako so mladi ocenili delo v idrijski občinski upravi? Je zanje takšno delo izziv?

Mladi so bili po predstavitvi na idrijski občinski upravi navdušeni. Spoznali so, da javna uprava ni samo birokracija, ampak je tudi projektno, vsebinsko delo, ki ponuja nove izzive in zahteva prožnost in ustvarjalnost.

Kakšne možnosti imajo sicer mladi, da se zaposlijo v nevladnih organizacijah ali v javnem sektorju?

Javna uprava zaposluje malo, podobno pa tudi nevladne organizacije. Ena izmed možnosti je sodelovanje pri evropskih projektih. Kot je mladim povedal župan občine Idrija Bojan Sever, priložnosti so, le videti in izrabiti jih je treba.

Se morajo mladi za zaposlitev v javnem sektorju potruditi in izkazati bolj kot za zaposlitev v gospodarstvu?

Mislim, da ob trenutnih razmerah na trgu dela ni velikih razlik. Vse bolj pogosto je projektno delo, tudi v javni upravi, kar od mladih zahteva kompetence, ki jih težko pridobijo v formalnem sistemu. Zato so nujni tudi neformalni načini pridobivanja znanj. Diploma je zgolj vstopnica za trg dela, dodano vrednost morajo mladi poiskati drugje. Pomembno je, da diploma ni cilj, ampak le pot do cilja v življenju.

Kako naj mladi, zaposleni v javni upravi, ohranijo svojo vrednost na trgu? Kot javni uslužbenci jo navadno hitro izgubijo.

Glede na spremembe v načinu dela, ki se pojavljajo v javni upravi, morajo tako ali tako pokazati projektne rezultate, tako da jim to tržno vrednost zgolj povečuje. Kar zadeva klasično delo v javni upravi, pa si lahko znotraj organizacije poiščejo projekte, sicer pa lahko tržno vrednost povečujejo tudi v prostem času z osebnimi, morda tudi civilnodružbenimi projekti.

Neformalno pridobljena znanja so pri delodajalcih vse bolj pomembna, saj prav ta ustvarjajo dodano vrednost.