Kot je pojasnil direktor Hiše eksperimentov Miha Kos, je soavtorica eksperimenta diabetologinja Karin Kanc Hanžel, ki ima enako sladkolo v svoji ambulanti za sladkorno bolezen. Postavitev eksperimenta pa je po njegovih besedah rodila idejo, da bi povabili skupino in spremljali, kako je izobraževanje z eksperimentiranjem na sladkolesu boljše od predavanj.

Skupina otrok najprej reši anonimen test o sladkorni bolezni s pomočjo glasovalnih naprav. Sledi sladkolesarjenje in pogovor o prehrani, kjer otroci na zanimiv način spoznavajo, kaj povedo etikete na
prehranskih izdelkih. Med vožnjo na sladkolesu se igraje naučijo, kaj počne trebušna slinavka, kako deluje
inzulin, zakaj potrebujemo sladkor, kaj je hipoglikemija itd.

Hkrati kolesarijo po trije učenci, vožnja pa traja tri do štiri minute. Širina ceste, po kateri se učenec virtualno vozi s sladkolesom, predstavlja količino sladkorja v krvi in se razteza od štiri do osem milimolov na liter. Vožnjo začne pri šestih milimolih na liter, nasproti pa mu prihaja različna hrana, ki vsebuje različno količino sladkorja, zato mora odmeriti pravo količino inzulina.

Naloga kolesarja na sladkolesu je, da poskuša čim bolje ostati na cesti, je dodal Kos. V eksperimentu so naloge razdeljene med vse tri učence, eden je hrano, drugi dozira inzulin, tretji pa opazuje, koliko sladkorja ima posamezna hrana in usklajuje timsko delo.

Po tem učenci ponovno rešijo test, s katerim preverijo uspešnost učenja z eksperimentiranjem, je povedal Kos. Pol leta po sladkolesarjenju učenci v šoli ponovno odgovarjajo na vprašanja o sladkorni bolezni. Po Kosovih besedah so rezultati zelo dobri, saj kažejo, da je učenje z eksperimentiranjem zelo učinkovito, učenci pa so znanje o sladkorni bolezni ohranili in nadgradili.

S takim načinom izobraževanja po njegovem mnenju naredijo za preventivo zelo veliko, saj Hišo eksperimentov letno obišče od 25.000 do 30.000, ki se lahko preizkusijo tudi na sladkolesu. Udeleženci sladkolesarjenja na koncu dobijo sladkometer, sliko na kateri vidijo, kako so se odrezali v eksperimentu.

V petek bodo Hišo eksperimentov odprli za predstavnike medijev in jim predstavili aktivnost, ki jo od vsega začetka podpira farmacevtska družba Lek, član skupine Sandoz.