Po predzadnji dirki v Kataloniji še ni bilo nič odločeno, prvo Fordovo orožje Mikko Hirvonen je imel le osem točk manj od Loeba, teoretično pa je bil v igri za naslov še drugi Citroenov dirkač Sebastien Ogier. A tako Ogier kot Hirvonen sta v Walesu zelo hitro odstopila (mladi Francoz je že prvi dan naredil napako in odstopil, Hirvonen pa je zletel s ceste, kjer je drevesni štor predrl hladilnik njegove fieste, mehaniki pa kasneje niso mogli popraviti motorja) in Loeb se je že lahko veselil osmega naslova svetovnega prvaka.

Loebov glavni tekmec za zmago na tem reliju je tako postal Latvala. Ta je, potem ko mu zaradi Hirvonenovega odstopa ni bilo več treba voziti z mislijo na moštveno razporeditev, dal vse od sebe in bil najprej tesno za Loebom, ob koncu sobotnega dela pa je Francoza tudi prehitel. In ko je že kazalo, da se bo napet boj prevesil še v nedeljo, je za nepričakovan razplet poskrbel nepreviden gledalec. Z vožnjo po napačni strani ceste je namreč med etapo zaprl pot Loebu in po čelnem trčenju je bil Citroenov dirkalnik tako poškodovan, da je moral stari in novi svetovni prvak odnehati. "Se zgodi. To je pač del tega športa. Tega voznika ne krivim za nesrečo, saj ni domačin, ampak s kontinenta in ni vajen vožnje na drugi strani ceste," je po smoli le skomignil z rameni Sebastien Loeb.

Latvala je imel tako odprta vrata do zmage, zanj prve v tej sezoni in šele tretje letošnje Fordove po uspehih Hirvonena v Avstraliji in na Švedskem. "Odličen občutek je sezono končati z zmago. Dolgo sem čakal nanjo," je dejal Jari-Matti Latvala. Drugo mesto je osvojil Oestberg, ki pa je za najhitrejšim zaostal več kot tri minute. Tretjo stopničko je zasedel njegov moštveni sotekmovalec in rojak Henning Solberg, ki pa je do konca imel ostrega tekmeca v Krisu Meeku. Slednji je zaostanek zmanjšal na le sedem sekund, a nazadnje ostal na četrtem mestu.

Skupno je tako vrh SP ostal takšen, kot je bil že po Kataloniji. Loeb je naslov osvojil z 222 točkami, Hirvonen jih je zbral 214, Ogier je tretji s 196, današnji zmagovalec Latvala pa je četrti s 172 točkami. Med konstruktorji je v dvoboju najboljših tovarniških ekip Citroen premagal Ford s 403:376.

Nova sezona relija se bo začela januarja 2012, ko se bo pod okrilje svetovnega prvenstva spet vrnil legendarni reli Monte Carlo.