Po predzadnji postaji SP v Kataloniji je vrstni red na vrhu skupnega seštevka obetal ogorčen boj za naslov. Prvo Fordovo finsko orožje Mikko Hirvonen je imel le osem točk manj od Loeba, teoretično pa je bil v igri za naslov še drugi Citroenov dirkač Sebastien Ogier. A mladi Francoz je že prvi dan naredil napako in odstopil, tudi Hirvonen pa je drugi dan plačal vožnjo na robu mogočega z odstopom. Potem ko je zletel s ceste, je drevesni štor predrl hladilnik njegove Fieste, pozneje pa je, ker je Hirvonen nadaljeval vožnjo v upanju, da bo le prišel do servisne cone, odpovedal motor. Finec si je nabral velik zaostanek, njegovi mehaniki pa so že v petek zvečer ugotovili, da dirkalnika ne bodo mogli popraviti. Tako je Hirvonen izgubil še zadnji kanček možnosti za boj z Loebom in Francoz je lahko že v petek slavil osmi zaporedni naslov prvaka.

Za posamično zmago na blatnih in ozkih valižanskih cestah pa je potekal trd boj z drugim Fincem v Fordovi ekipi. Latvala je, potem ko mu zaradi Hirvonenovega odstopa ni bilo več treba voziti z mislijo na moštveno razporeditev, dal vse od sebe in bil najprej tesno za Loebom, ob koncu sobotnega dela pa je Francoza tudi prehitel. In ko je že kazalo, da se bo napet boj prevesil še v nedeljo, je za nepričakovan razplet poskrbel nepreviden gledalec. Z vožnjo po napačni strani ceste je namreč med etapo zaprl pot Loebu in po čelnem trčenju je bil Citroenov dirkalnik tako poškodovan, da je moral stari in novi svetovni prvak odnehati. "Se zgodi. To je pač del tega športa. Tega voznika ne krivim za nesrečo, saj ni domačin, ampak Evropejec," je po smoli le skomignil z rameni Loeb.

Latvala je imel tako odprta vrata do zmage, zanj prve v tej sezoni, tudi prve po domačem uspehu na Finskem lani in šele tretje letošnje Fordove po uspehih Hirvonena v Avstraliji in na Švedskem. "Odličen občutek je sezono končati z zmago. Dolgo sem čakal nanjo. Lepo je leto končati na takšen način, veselim se že novih izzivov," je dejal zmagovalec. Drugo mesto je osvojil Oestberg, ki pa je za najhitrejšim zaostal več kot tri minute. "Zadnja dva dneva sta bila zelo stresna, zato sem vesel, da sem končal tako visoko. Odlična predstava za konec sezone," je dejal Oestberg. Tretjo stopničko je zasedel njegov moštveni sotekmovalec in rojak Henning Solberg, ki pa je do konca imel ostrega tekmeca v Krisu Meeku. Slednji je zaostanek zmanjšal na le sedem sekund, a nazadnje ostal na četrtem mestu.

Skupno je tako vrh SP ostal takšen, kot je bil že po Kataloniji. Loeb je naslov osvojil z 222 točkami, Hirvonen jih je zbral 214, Ogier je tretji s 196, današnji zmagovalec Latvala pa je četrti s 172 točkami. Med konstruktorji je v dvoboju najboljših tovarniških ekip Citroen premagal Ford s 403:376.

Nova sezona relija se bo začela januarja 2012, ko se bo pod okrilje svetovnega prvenstva spet vrnil legendarni reli Monte Carlo.