Sneg, mraz, vlaga in nizke temperature so sovražniki koles, a namestnik direktorja Europlakata Boštjan Berčan zagotavlja, da so "kolesa robustna in vzdržljiva ravno zato, ker so ves čas izpostavljena različnim vremenskim pogojem – dežju, snegu in temperaturnim spremembam." Takšen sistem izposojevanja koles imajo na Dunaju. Tudi kolesa, ki jih uporabljajo, so enaka. Tam sistem deluje že nekaj let in tudi zimo so preživela brez večjih težav. "Dunaj je z Ljubljano primerljiv tudi glede zimskih razmer," dodaja Berčan.

Na postajališčih je moč opaziti, da ta niso opremljena z nadstreški. Na Europlakatu so mnenja, da nadstreški - kot se je že pokazalo v drugih mestih v tujini - tudi pozimi niso potrebni. Postajališča bodo tudi ob snežnih padavinah redno čistili vzdrževalci, ki skrbijo za premikanje koles iz polnih postaj na prazne.

Bicikelj bo tako tudi v zimskem času deloval 24 ur na dan. Prav tako bodo, kot vse leto, tudi v zimskem času skrbeli za vzdrževanje in čiščenje koles. Berčan pojasnjuje: "Sneg je omejitev le v toliko, da v zasnežena stojala vračilo kolesa ne bi bilo možno. Zato bodo vzdrževalci pozimi skrbeli tudi za to, da bodo prosta parkirna mesta in ključavnice po sneženju čim prej znova očiščena.“

Bo pa pozimi uporabnikom na voljo nekoliko manjše število koles. Predvidevajo namreč, da bo tudi povpraševanje v zimskem času nekoliko upadlo. "V tem času bodo serviserji opravili redni letni servis," pojasnjuje Berčan. Tudi pri teh podatkih so bile v veliko pomoč izkušnje iz Dunaja, kjer podoben sistem izposoje koles deluje že od leta 2003.

Vzdrževalci, ki skrbijo za premeščanje koles, bodo pozimi tudi čistili postajališča. (Foto: Jan Konečnik)