Konec tedna je označevalo kar nekaj dejavnikov, ki so naredili zadnjo, 18. dirko sezone še bolj zanimivo, po svoje pa tudi precej žalostno. Karavana motociklistov se je še enkrat poslovila od tragično preminulega Marca Simoncellija, zato na tej dirki ni manjkalo transparentov, napisov ali našitkov z njegovo startno številko 58. In kot se spodobi za tako slovo, so dirkači gledalcem ponudili zanimivo dirko.

To in ves konec tedna je spremljalo več kot spremenljivo vreme, saj je dež bolj ali manj grozil tudi med dirko, zato so morali biti motociklisti več kot previdni. Tako so organizatorji dirko tik pred začetkom celo razglasili za "mokro", a so vsi dirkači vseeno ostali na motociklih s pnevmatikami za suho stezo. Najprej je počilo že na startu, ko je pred prvim ovinkom najslabše začel Bautista, ki mu je zmanjkalo nekaj prostora in se je "naslonil" na Doviziosa ter padel, pri tem pa je s steze spektakularno pometel še Haynda, Rossija in de Punieta. S tem se je predvsem za Rossija neslavno končala več kot težka sezona, saj Ducatijev motocikel nikakor ni bil kos Hondinim in Yamahinim.

Casey Stoner si je v prvi polovici dirke pripeljal že zelo lepo prednost, a le ni mogel povsem uiti zasledovalcem Pedrosu, Doviziosu in Spiesu. In bolj ko se je dirka bližala koncu, bolj je na plin pritiskal Spies in bolj je previdno vozil Stoner. Ko je tri kroge pred koncem Spies, ki je pred tem že opravil z obema drugima Hondinima dirkačema, začel loviti Stonerja, je Avstralec napravil manjšo napako in vodstvo je prevzel Američan. A Stoner se ni predal in je nekako uspel obdržati stik s hitrim Yamahinim dirkačem, vrhunec pa je dirka doživela v sprintu od zadnjega ovinka do kariraste zastave. Stoner je nekoliko prej začel pospeševati iz ovinka in s tem dodobra izkoristil močnejši Hondin agregat ter za vsega 15 tisočink sekunde ugnal Spiesa, ki je tako na dirki vodil vsega dva kroga in pol. "To je bila res nenavadna dirka, polna emocij, žalosti, a tudi veselja. Imel sem že dokaj udobno prednost, a je nisem nikakor uspel povečati, proti koncu pa je bil dež na določenih odsekih nekoliko izrazitejši, zato sem vozil bolj previdno. Ben pa je bil po drugi strani bolj agresiven in ko sva šla v zadnji krog, sem vedel, da bo šlo zdaj na vse ali nič. Bolje sem šel iz zadnjega ovinka in to je bilo to," je po dirki povedal Casey Stoner.

Ben Spies seveda ni bil najbolj zadovoljen z zamujeno priložnostjo, ko mu je zmaga spolzela skozi prste v zadnjih centimetrih dirke: "Vreme je naredilo svoje. Tvegal sem več, odlično sem se počutil na motociklu, in to na stezi, ki velja za eno bolj zahtevnih. Proti koncu dirke kar nisem mogel verjeti, da lahko vozim tako hitro. Vedel sem, da bo zadnji ovinek ključen, Casey pa je bil za malenkost hitrejši."

Zanimivo je bilo tudi v boju za četrto mesto, kjer je proti koncu dirke povsem popustil Pedrosa, v boju med Crutchlowom in Abrahamom pa je krajšo potegnil zadnji, saj je padel (a dirko končal kot osmi) in tako lovoriko najboljšega novinca v razredu motoGP prepustil Britancu, ki je s četrtim mestom slavil svoj najboljši rezultat v kraljevem razredu.

Povsem v senci slovesa od Simoncellija in več kot zanimivih zadnjih nekaj krogov dirke pa je minilo slovo enega najstarejših še aktivnih dirkačev od tega hitrega cirkusa na dveh kolesih. Z motocikla je dokončno sestopil Loris Capirossi, ki je zadnjo dirko končal na devetem mestu, na njej pa je nosil startno številko 58. Italijan pa se lahko ozre na bogato kariero, saj je med drugim odpeljal 327 dirk, od tega od leta 1995 259 v kraljevem razredu. A Italijan nikoli ni bil svetovni prvak na najvišjem nivoju, prvak je bil v kategoriji 125 (dvakrat) in 250 kubičnih centimetrov (enkrat).

Zanimiva in s Hondino premočjo ter smrtjo mladega Marca Simoncellija zaznamovana sezona 2011 se je tako končala, "kralj osemstotic" Casey Stoner in drugi pa bodo že kaj kmalu začeli priprave na naslednjo sezono, ki bo prav tako štela 18 dirk.