Cel svet sta pretresli tragediji Wheldona in Simoncellija, ki sta izgubila življenji v zadnjih dveh tednih, njuni nesreči pa sta ponovno opozorili na to, kako zelo nevaren je avto-moto šport, ki se že od svojih začetkov srečuje s tragedijami na vseh vrstah tekmovanj, od vseh razredov formule in dirk motociklistov do relija. Vse dirkaške kategorije imajo dolge sezname dirkačev, ki so med dirkanjem tragično preminuli, med njimi pa je tudi kar nekaj zvenečih imen.

V začetku dirk so bile nesreče s smrtnimi izidi skoraj vsakodnevne. Denimo v formuli ena je od leta 1952 do leta 1980 umrlo 41 dirkačev, potem pa se je varnost precej izboljšala in v zadnjih 32 letih je umrlo le še 6 dirkačev. Od velikih imen, ki so izgubila življenje v bolidu formule ena, sta najbolj znana Ayrton Senna in Gilles Villeneuve.

Villeneuve se je ponesrečil leta 1982 na dirkališču Zolder v Belgiji, ko je s svojim Ferrarijem na kvalifikacijah priletel v zid, po trku pa ga je vrglo iz dirkalnika.

Zadnja smrtna žrtev v formuli ena sega v leto 1994, ko se je v Imoli ubil legendarni Brazilec Senna. 17 let brez smrtne žrtve je najdaljše takšno obdobje v zgodovini tega elitnega dirkaškega razreda.

Če se je v formuli ena z napredkom tehnologije povečala tudi varnost voznikov v dirkalnikih, je kaj takega veliko težje doseči v motociklizmu, saj motoristi nimajo nikakršne fizične zaščite razen čelade in nekoliko ojačanih kombinezonov.

Odkar se je leta 1949 pričelo tekmovanje motociklistov v obliki treh razredov, kot ga poznamo tudi danes, je življenje izgubilo 25 motoristov. Tudi tu je bilo največ smrtnih primerov v začetku tekmovanja, a zaskrbljujoč je podatek, da so v zadnjih letih, v nasprotju z varno formulo, od leta 2003 življenje izgubili trije dirkači – Dajdžiro Kato (2003), Šoja Tomizawa (2010) in pred dnevi še Simoncelli.

V celotni zgodbi o smrtnih žrtvah v avto-moto športu ne smemo pozabiti niti na tragedije v tekmovanjih, kot so reli Dakar, britanska motoristična preizkušnja Isle of Man, in še mnoga druga. Vsem je na žalost skupno to, da so v svoji zgodovini zahtevali številna življenja. Na reliju Dakar je do sedaj umrlo 24 dirkačev, na tekmovanju Isle of Man pa kar 237. Serija NASCAR je do danes vzela 52 življenj, svetovno prvenstvo v reliju 19, na dirkah za 24 ur Le Mansa pa je umrlo 21 dirkačev.

Za najhujšo nesrečo v avto-moto športu velja nesreča Pierra Levegha iz leta 1955, ko je v Le Mansu z avtomobilom poletel prek ograje in poleg sebe ubil še okoli 80 gledalcev, še vsaj 100 pa je bilo poškodovanih.

"Če se že zgodi kaj takega, bi to označil kot usodo, usoda pa je nekaj, s čimer se vsi srečujemo. Nemogoče pa je biti popolnoma zaščiten. Prizadet sem zaradi teh dveh nesreč (Wheldona in Simoncellija, op.p.) in na žalost lahko ob tem rečem le, da je takšno pač življenje," je pred dnevi dejal sedemkratni sveotvni prvak v formuli ena Michael Schumacher.

Verjetno se vsi, ki se ukvarjajo s tem športom, zavedajo, kakšna nevarnost preži na njih vsakič, ko se pojavijo na stezi, a vseeno nihče ni pripravljen na najhuje, ko se to zgodi. Upamo lahko le, da bo podobnih nesreč v prihodnje čim manj, vsem nesrečnežem, ki so zadnje trenutke svojega življenja preživeli na stezi, tam kjer so bili sicer najraje, pa lahko le želimo, da počivajo v miru.