Steza na dirkališču v Budhu je dolga 5,137 km, načrtoval jo je nemški arhitekt Hermann Tilke, ki je tudi avtor nekaterih drugih sodobnih stez formule 1, vredna pa je približno 400 milijonov dolarjev. Sodeč po simulacijah bo prizorišče tudi drugo najhitrejše za Monzo v koledarju formule 1, saj naj bi dirkači dosegli povprečno hitrost 235 km/h. Indijska dirka je četrto novo prizorišče v zadnjih štirih letih, leta 2008 je premiero doživela singapurska dirka, leto pozneje Abu Dabi, lani pa Južna Koreja.

Svetovni prvak Sebastian Vettel je konec tedna preživel v domovini, kjer je proslavljal drugi naslov prvaka v domačem mestu Heppenheim, oziroma Vettelheimu, kot so ga začasno spet preimenovali njegovi someščani. Zdaj pa je spet osredotočen na dirke, kljub naslovu namreč še ni izgubil vseh motivov v sezoni. Želi si izenačiti rekord Michaela Schumacherja po številu zmag v sezoni (13), kar mu bo uspelo, če bo zmagal v Indiji ter še na zadnjih dveh dirkah v Abu Dabiju 13. novembra in Braziliji 27. novembra.

"Steza je kombinacija počasnih zavojev in hitrih ravnin, ki si hitro sledijo. Razlike v hitrostnih so precejšnje, tako kot v Spaju ali v Carigradu. Brez dvoma bo to dodatna zanimivost dirke," je pred indijsko premiero napovedal Vettel, ki je stezo, tako kot vsi tekmeci, doslej prevozil le na računalniških simulacijah, z dirkalnikom pa še ne.

Čeprav formula 1 v Indiji doslej ni veljala za zelo priljubljen šport - prvo mesto ima daleč pred vsemi drugimi kriket -, pa vodilni v formuli 1 in odgovorni indijski prireditelji upajo, da bo nova steza spremenila odnos do hitrega športa. Na prvi dirki konec tedna pričakujejo 100.000 gledalcev. "Menim, da je prav, da se prizorišča širijo. Če gre za svetovno prvenstvo, naj bodo dirke po vsem svetu," se za novost ogreva tudi veteran Schumacher.


Jarno Trulli je progo prevozil s kolesom, dirkač McLarna Jenson Button pa se je pustil zapeljati z indijsko motorno rikšo. (Foto: Reuters)

Če bo šlo vse po načrtih, se ni bati, da novih prizorišč ne bi bilo: neuničljivi vodja formule 1 Bernie Ecclestone načrtuje prvo rusko dirko v Sočiju leta 2014, že naslednje leto se bo formula 1 vrnila v ZDA v Teksas, po zadnjih informacijah iz ZDA pa bodo tam priredili še eno dirko povsem blizu New Yorka leta 2013.

Med tistimi, ki tekmovanje še posebej težko pričakujejo, je tudi Indijec Narain Karthikeyan. Za to priložnost so mu v moštvu HRT prepustili sedež Vitantonia Liuzzija, tako da bo lahko domačo dirko doživel v polnem sijaju. "To bo ena najzahtevnejših dirk v koledarju. Asfalt je gladek, velike razlike bodo med vožnjo z mehkimi in tršimi gumami, veliko vlogo pri določanju taktike pa bo imel tudi dolg uvoz v bokse," meni indijski dirkač. Na petkovih treningih bo imel na stezi še družbo rojaka Karuna Chandhoka, ki pa bo za Lotus opravil le testne vožnje in ga ne bo v dirkaški zasedbi za sobotne kvalifikacije in nedeljsko dirko. Ta se bo začela ob 10.30 po srednjeevropskem času.