Cene enkratne vožnje in mesečnih vozovnic bodo seveda odvisne od tega, kam potniki potujejo.

Podražitev vozovnic bo politična odločitev

Tako cenik kot meje območij so še v fazi usklajevanja med župani občin Javnega holdinga Ljubljana, katerega 87-odstotna lastnica je Mestna občina Ljubljana. Na vprašanje, ali se bo z novim cenikom podražila tudi vozovnica za mestni avtobus, direktor LPP Peter Horvat odgovarja, da bodo o tem zadnjo besedo imeli župani. "Mi smo predlagali tudi minimalen dvig cene mestne vozovnice, torej za vožnje v coni ena. Glede na cene goriva in dejstvo, da se vozovnice niso podražile že več let, potnikov to ne bi smelo preveč razjeziti," pravi Horvat. Če torej glede vozovnic za Ljubljančane še ni padla dokončna odločitev, pa je že jasno, da se bodo za potnike v druge občine cene vozovnic spremenile. Po novem se ne bodo več obračunavale glede na razdaljo, ampak glede na cono.

Dilema podaljšanih linij mestnega prometa

Razmerja v novem ceniku bodo po Horvatovih besedah predvidoma takšna: cona dva bo 30 odstotkov, cona tri pa 120 odstotkov dražja od cone ena. Pri hipotetični ceni mestne vozovnice 1 evro bo vožnja v cono dva - recimo na Ig - stala 1,3 evra, vožnja do cone tri - recimo do Grosuplja - pa 2,2 evra. Pri tem pa ostaja še ena neznanka, in sicer, koliko bodo stale vozovnice do Vnanjih Goric in Brezovice ter Škofljice in Iga, kamor že nekaj časa vozijo kar mestni avtobusi. Horvat pravi, da, čeprav bodo vse te občine po novem sistemu uvrstili v cono dve, obstaja možnost, da se bodo nekatere odločile za sofinanciranje vozovnic in s tem svojim občanom še naprej zagotavljale enako ceno, kot jo plačujejo Ljubljančani. "Gotovo pa je ne samo nezakonito, ampak tudi finančno nevzdržno, da bi Mestna občina Ljubljana krila še stroške prevoza recimo do Iga," poudarja Horvat.

Pripojili bodo izčlenjeno družbo BUS

Tudi zaradi uvedbe novega sistema integriranih potniških linij, na katerih bo po novem omogočeno plačevanje in prestopanje z urbano, so se na LPP odločili za ponovno pripojitev družbe za medkrajevni prevoz BUS, ki so jo še dve leti nazaj nameravali prodati. Družba je sicer od izčlenitve iz LPP sredi 2009 do sredine letošnjega leta ustvarila že za dva milijona evrov izgube. Kljub izgubam so si na LPP v zadnjih mesecih zastavili ambiciozen načrt širjenja linij mestnega in primestnega potniškega prometa. Že nekaj časa je v igri podaljšanje mestne linije do Trzina in Domžal, na LPP pa so nam pred dnevi povedali, da bo z novim letom verjetno zaživela tudi linija Stanežiče-Zgornje Pirniče.